a diamond placed in heaven.

Kommentarer
KusinEmma

Vad fint skrivet, nu fick du tårarna att rinna nedför kinderna på mig!



Det var inte rättvist att han som var en sån underbar människa fick lida så mycket och så länge i sitt liv! Han var verkligen en riktig kämpe och jag brukar tänka på honom när jag har det jobbigt. Han klarade så mycket trots sina handikapp och han vägrade ge upp. Jag kommer aldrig att glömma den dagen i december 2003 då han ringde mig och berättade att cancern var tillbaka, hur jag hörde på rösten att det var värre denna gång. Eller den morgonen då din pappa ringde och sa att han hade gått bort. Jag saknar honom enormt mycket!

2010-08-04 » 10:55:55
Linda - En Vimsig Mamma

VAD FINT!! Sitter här med tårar i ögonen....kram

2010-08-04 » 11:11:22 BLOGG: http://holen666.blogg.se/
Anneli

Vad vackert skrivet om din farfar, jag blev nästan tårögd. Det här med att skriva ligger verkligen för dig! Fortsätt på den linjen och du kommer långt i livet. Kramar

2010-08-04 » 14:55:35
Kevin

Han visste och vet att du älskar honom. Tro mig.

2010-08-04 » 16:38:30
Lisa

Det var verkligen vackert skrivet, och jag har inga tvivel om att han visste om att ni alla älskade honom.



Min farmor dog också av cancer några år tidigare än vad din farfar gjorde. Hon var visserligen äldre, mne det slår en fortfarande lika hårt. Jag kommer ihåg när pappa skulle åka tvärs över landet till henne, och min syster följde med. Jag ville inte följa emd -- jag ville inte minnas henne på det sättet. Jag ville också minnas henne som en glad person som gjorde allt för alla istället för att minnas henne som sjuk. På sätt och vis ångrar jag inte att jag stannade hemma, för jag vill inte ha bilden av henne som sjuk etsad i mitt minne. Samtidigt känner jag att jag inte fick en chans att säga att jag älskade henne, och det ångrar jag djupt.



Det var inte meningen att jag skulle dumpa mina "problem" på dig. Det jag försöker få sagt är att du aldrig fick någon chans att träffa din farfar innan han dog. Det hade jag, och jag vet inte om jag gjorde rätt val eller inte...

2010-08-04 » 20:30:46 BLOGG: http://liisiish.blogg.se/
Farbror Peter

Klart han visste om att vi älskade honom! Vi får ju erkänna att han själv inte var den bästa på att visa känslor, inte på det sättet. Han visade det på sitt sätt. Genom att alltid bry sig om, alltid höra av sig, alltid finnas till hands. Vi får komma ihåg det att handling betyder mycket mer än ord. Han behövde inte säga att han älskade oss, han VISADE det. Och det visade vi honom också.

2010-08-05 » 01:46:10
anna

2010-08-05 » 14:41:11 BLOGG: http://madeinjapan.nu
Linda

gravidhorming som jag är . kan jag inte hålla tårarna borta.

jättefint skrivet !

2010-08-05 » 18:48:24
Systra

Åh, jag gråter mängder!

Jag tänkte också på farfar häromdan när jag flyttpackade en liten ängel från farfar. Kom att tänka på den spegelvända klockan som jag absolut skulle spara efter honom trots att plasten hade blivit gul och ful.



Han kokade alltid för lite potatis och att äta hårt bröd hos farfar var hur gott som helst.



Jag tänker på honom och saknar honom ofta!

2010-08-06 » 10:36:26 BLOGG: http://blogg.dt.se/fullkornsfia
elin

Vad fint skrivet (:

2010-08-11 » 10:41:21 BLOGG: http://woodhacker.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0