Det här med dagis.

Kommentarer
Catwalkqueen

Elton kommer börja dagis när han är 1 år, helt enkelt för att vi inte har råd att vara hemma mer än så, han behöver få träffa andra barn och göra något utan mamma och pappa och för att jag vill jobba och kunna bättra på vår ekonomi.

2013-03-14 » 16:07:55 BLOGG: http://catwalkqueen.blogg.se
kim

Tycker det är varken rätt eller fel. Keyla ska börja dagis tidigare eftersom jag inte har en inkomst och ska plugga. Säger som jag sagt förr... så länge man inte kränker andra föräldrar så gör man som man vill. Bara roligt för barnen att vara med andra barn på stadig basis. Tror däremot inte det är så smart för någon att säga bu eller bä om hur man uppfostrar sina barn. Vet själv att som mamma blir jag riktigt förbannad om någon säger att jag gör något fel enligt dem. De kan knipa käft eftersom jag inte säger hur någon annan ska uppfostra sina barn. Så länge man vet att man är en bra mamma så ska man inte ta åt sig fast man blir arg

2013-03-14 » 16:20:10
frida

Min son på 12 månader började på dagis 2 veckor efter han fyllde 1 år och de går hur bra som helst. Visst skulle jag hellre vilja va hemma med honom men jag måste komma tillbaka till arbetslivet så vad ska man göra. Jag tror själv att de är bättre för barnet att börja tidigt för att dom blir väldigt sociala och lär sig mycket. Så håller helt med dig! Hatar andra mammor och andra människor som lägger sig i hur man gör med sitt Eget barn. Hoppas allt går bra för er

2013-03-14 » 19:10:50
Julia Persson

You go girl ;)
Jag måste säga att de barn som går på dagis lär utvecklas snabbare än de barn som är hemma i flera år.
Vi har varit på besök på fem förskolor i vårt område och jag blir så glad av att se hur mycket pedagogik det ligger bakom och att det inte bara är "barnpassning".
Jag håller fullständigt med dig måste jag säga! Och jag längtar tills M ska börja på dagis, han har energi värre än en duracellkanin och behöver den stimulans man får på ett dagis.

Svar: Lowa har också energi så det räcker och blir över :D
None None

2013-03-14 » 19:22:12 BLOGG: http://cholia91.blogg.se/
Michelle - mamma till Leon

Åh va trött jag blir! Alla kan inte vara hemma flera år. Hade jag fått välja ja då hade jag vart hemma till Augusti detta år då Leon är 1.5 år men jag var tvungen att fortsätta på min utbildning dels för att jag vill bli klar någon gång men dels för att.jag bara fick 1 år ledigt. För att jag skulle få.en dräglig föräldrapenning var jag tvungen att ta 7 dagar i veckan. då räcker dagarna inte i 3 år.
Bara för att en 1-åring går på dagis betyder det inte att de är där 8 timmar om dagen heller. för vissa ja men inte för alla. Vi har 3 dagar i veckan 5 timmar om dagen. Fast vi har rätt att ha honom där 45 timmar i veckan. mådde barnen så himla dåligt av att gå på.dagis skulle de inte erbjudas plats från 1 år.

När ska hon börja? :-)

2013-03-15 » 08:02:06 BLOGG: http://Hannahmiichelle.blogg.se
Michelle - mamma till Leon

Åh va trött jag blir! Alla kan inte vara hemma flera år. Hade jag fått välja ja då hade jag vart hemma till Augusti detta år då Leon är 1.5 år men jag var tvungen att fortsätta på min utbildning dels för att jag vill bli klar någon gång men dels för att.jag bara fick 1 år ledigt. För att jag skulle få.en dräglig föräldrapenning var jag tvungen att ta 7 dagar i veckan. då räcker dagarna inte i 3 år.
Bara för att en 1-åring går på dagis betyder det inte att de är där 8 timmar om dagen heller. för vissa ja men inte för alla. Vi har 3 dagar i veckan 5 timmar om dagen. Fast vi har rätt att ha honom där 45 timmar i veckan. mådde barnen så himla dåligt av att gå på.dagis skulle de inte erbjudas plats från 1 år.

När ska hon börja? :-)

2013-03-15 » 08:02:47 BLOGG: http://Hannahmiichelle.blogg.se
Michelle - mamma till Leon

Åh va trött jag blir! Alla kan inte vara hemma flera år. Hade jag fått välja ja då hade jag vart hemma till Augusti detta år då Leon är 1.5 år men jag var tvungen att fortsätta på min utbildning dels för att jag vill bli klar någon gång men dels för att.jag bara fick 1 år ledigt. För att jag skulle få.en dräglig föräldrapenning var jag tvungen att ta 7 dagar i veckan. då räcker dagarna inte i 3 år.
Bara för att en 1-åring går på dagis betyder det inte att de är där 8 timmar om dagen heller. för vissa ja men inte för alla. Vi har 3 dagar i veckan 5 timmar om dagen. Fast vi har rätt att ha honom där 45 timmar i veckan. mådde barnen så himla dåligt av att gå på.dagis skulle de inte erbjudas plats från 1 år.

När ska hon börja? :-)


Svar: Hon ska börja den 12 augusti :)
None None

2013-03-15 » 09:38:33 BLOGG: http://Hannahmiichelle.blogg.se
Denise

Alvin skall också börja på dagis i höst, 15månader gammal. Jag tror inte vi förstör honom för att vi väljer detta, och jag tror inte föräldrar som stannar hemma länge förstör sina barn heller. Jag önskar alla kunde vara lika förstående för att vi alla väljer olika och inte hävda sig så himla mycket då man tycker man gör det "rätta" och någon annan fel. Ibland då någon himlar med ögonen då jag berättar att det blir dagis i höst skulle jag vilja slänga "ja, man vill ju inte att ungen blir sådär mammaig och gnällig som DIN unge är!", men än så länge har jag kunnat hejda mig och lugnt förklrara att jag tror det kommer gå bra :)

2013-03-15 » 20:35:30 BLOGG: http://vadhandernu.wordpress.com/
Linda

Seriöst?! Hur orkar folk hålla på! Det är inget konstigt med att låta sitt barn börja på dagis vid ett år typ. Det finns ju en anledning till att det finns "knatte-dagis" för de allra minsta :) och sen tror jag bara att det är positivt att barnen lär sig att umgås med andra barn och vuxna. Barn märkbar av att leka med andra oxh vara sociala med andra :) iallafall har ingen av alla barn jag har bland vänner oh familj tagit skada av det! :) rent skitsnack frånandra morsors sida, de vill bara själva döva sitt dåliga samvete! :) stå på dig, du verkar gör att superbra jobb med Lowa :) fin tjej!

2013-03-15 » 20:36:50
Sandra - 3 barn på 3 år ♥

Vissa morsor blir man riktigt jäkla trött på! Jag har stött på ett par st som undrat varför jag inte ammat (ohh, väldigt känsloladdat ämne för den perfekte modern, ALLA ska amma. Punkt) och mitt svar blev, för att jag inte kunde, mjölken sinade, kaputt efter en månad!! Köper man barnmatsburkar i affärn tycker väl folk att man är jävligt lat som inte gör mat till sitt egna barn. Kläderna ska vara polarn och pyret, Molo osv. H&M eller varför inte begagnat duger ej för den perfekte. Nej, den perfekte gör allt bättre. Dyra kläder, storkok varenda dag, lever på mannens lön och tar ut en FP dag själv i veckan. Är hemma i flera år och har det jävligt bra, eller!? Min minsta dotter (född i maj -12) kommer börja i augusti, och enda anledningen är att jag VILL jobba, och jag måste. Min lilla "lön" är inte mycket att bidra med, och även fast min sambo tjänar bra så vill jag inte leva på honom för att köpa kläder och smink till mig själv.. Många förstår inte logiken i det hela. Jag blir så trött.. kan inte bara varje familj få leva och sköta sitt SJÄLVA, och göra sina egna val! Tänk så fridfullt allt skulle bli. ;)

2013-03-15 » 22:18:35 BLOGG: http://happilyme.blogg.se
Annie

Jag tycker helt tvärsom, tror det är fruktansvärt bra för barnen att börja på dagis tidigt, att dom utvecklas mycket mer där än hemma med samma person/er dagarna i ända.

2013-03-16 » 16:29:47
martina

Att folk inte kan få känna vad som är bäst själva för sina barn/sin familj! Jag har fått mycket påhopp och fått försvara mig fast åt andra hållet, att jag hade stora tjejen hemma i 3 1/2 år, att de va egoistiskt osv, och det har kännts som att folk tyckte de va okej att klanka ner för det:/ Men tror du har helt rätt i det att det är mycket för mammornas skull man har de hemma, jag kan erkänna att ja klarade inte av att släppa iväg henne, men nu går båda och det går jätte bra:) Och det kommer gå lika bra för Lowapå dagis med:)

2013-03-16 » 22:12:35 BLOGG: http://martinaolofsson.blogg.se
Carro

Såklart alla gör som de vill, tycker är bäst för sitt barn o Sin familj alternativt vad man är "tvungen" till pga ekonomi eller jobb.
MEN jag tycker det känns helt hemskt vilka stora barngrupper det är
På förskolan nu. Har varit på studiebesök på tre förskolor nu och på den ena hade de 19 barn i åldern 1-2 år och det var tre pedagoger i tjänst... Om det är så så är jag övertygad om att min son har det bättre hemma tills han kan klara sig själv lite mer och framför allt utrycka sig så vi kan kommunicera om hur det är när inte vi är med.
Hoppas verkligen att det blir en större ekonomisk satsning på barnomsorgen snart. För våra små hjärtans skull...

2013-03-18 » 21:36:25
Jessika

Jag som arbetat en del inom förskolan skulle nog vilja påstå att 15 månader är det mest vanliga vid inskolning & barnen som jag har träffat har inte tagit de minsta skada av de, tvärtom! :) Vissa börjar tidigare men tycker det är mer sällan att någon börjar runt två års ålder. Jag tycker att föräldrarna gör de som de själva tycker/tror är bäst för barnen & för dem själva med tanke på t ex. ekonomi, plugg & arbete.

2013-03-23 » 01:50:22 BLOGG: http://jessikaelisabethkall.blogg.se
Charlotte

Hon kommer säkert att utvecklas mer än de barn som inte börjar på förskola förrän 3 års ålder. Vi kan se en stor skillnad på dessa barn i vår verksamhet. Ta inte åt dig utav vad folk säger!

2013-03-25 » 21:44:39 BLOGG: http://charlottethoren.blogg.se/
Sofie

Alla gör det som passar deras familj bäst! Så är det bara.

Men det är pajkastande åt båda hållen. Lämnar man på dagis tidigt då är man elak. Har man barnen hemma så utvecklas inte barnen lika snabbt.

Folk måste lära sig att bara vara tysta ibland. Låta folk sköta sitt egna liv utan massa kommentarer om det.

2013-03-25 » 22:56:40 BLOGG: http://frokenandersson.blogspot.com
sussie

Min dotter började på dagis då hon var 1 år o 3 mån o hon har då inte mått dåligt av det utan tvärtom. man ska göra som man själv tycker känns rätt ..men tyvärr finns det alltför många moralkärringar som ska tycka si o så o tror att deras sätt jämt är bäst...stå på dig sara o gör som du själv tycker känns rätt!! O du är en BRA mamma glöm aldrig det!

2013-04-10 » 10:23:32

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0