Vad svarar man på nått sånt här?

Kommentarer
Hayley

Fantastiskt svarat! Jag kan inte annat än att hålla med i det du skriver. Kärlek är ditt största redskap och inget pengar kan köpa. Du kommer vara Lowas förebild och superhjälte vare sig du har en super utbildning eller ingen alls. Så stå rak i ryggen, blicka framåt och var stolt över dig själv!

Stor kram!

2013-01-31 » 11:32:30 BLOGG: http://hayleys.se
Sofie

Min storebror är idag 36 år och har inte gått någon utbildning. Han gick inte ens gymnasiet. Vid 20 års ålder fick de sin dotter och jag beundrar min storebror. Hur de kämpat och hur mycket kärlek och tid han ger dem. Inga pengar i världen kunde göra det.

Du är en bra förebild för din dotter och kommer alltid vara. Likaså din sambo.

Jag fick avsluta studier nu när oliwer blev till och nu vet jag inte om jag vill fortsätta. Men jag är ingen dålig mamma för det. Jag är den bästa mamman! Och du är den bästa mamman!

Folk tror att pengar ger kärlek, att man kan köpa kärlek. Och det är så fel. Pengar är inte allt. Kärlek är!

2013-01-31 » 12:04:33 BLOGG: http://frokenandersson.blogspot.com
linnea

Sara, du är en grymt fin människa och jag ser ingen anledning till att du ska behöva försvara dig för du gör ditt jobb som mamma väldigt bra och jag beundrar dig. Du är super bra och en förebild främst för din lilla söta Lowa. Ta hand om dig och jag vet att det kommer bli nåt stort av dig och resten av din familj. All lycka. Kram

2013-01-31 » 12:07:43 BLOGG: http://nattstad.se/pinkcupcake/
Karin

Jag brukar droppa in på din blogg dels för att den är härlig sätt läsa men också för att vi fick barn samma år med bara med någon dag mellan :)
Alla har vi vårt bagage att bära på samt inre strider. Som du också skriver gör inte en utbildning dig till en bättre mamma och heller inte massvis med pengar! Ni verkar ha det helt fantastiskt i er familj och du verkar ha en otrolig självdistans som många andra inte har ! Du verkar ha under din process då du haft det jobbigt arbetat med dig själv och även på så sätt hittat dig själv och ditt välmående. Det tycker jag smäller så mycket högre än utbildning eller pengar! =)

2013-01-31 » 12:11:45
Sandra

Fyfan vad jag känner med dig när jag läser det här. Har också haft en helvetes uppväxt, ingen gymnasieutbildning & har gjort sjukt mkt korkade val i mitt liv. Men gör sådant oss till sämre föräldrar? NEJ, absolut inte! Är vi sämre personer än de som har massvis med pengar? Vilket jävla påhopp. Man borde tycka att personer som tagit sig genom missöden efter missöden är starka personer, & någon att se upp till. Jag skulle känna en enorm trygghet över att ha en mamma som jag vet inte viker sig så fort ett problem dyker upp. För problem, det kan även den 'bästa' med proppfullt bankkonto & en svinbra utbildning få. Förstår att du vill försvara dig & förklara. MEN, det behöver du inte. Du har ingen skyldighet att sitta här & förklara dina val. Skulle jag aldrig i livet göra. Var glad över att du är den du är. Med såna här dumma funderingar så förstår jag helt klart varför vissa barn är som dom är & varför det mobbas i skolorna osv. Det bästa du kan ge ditt barn är en bra uppfostran, inte dyra saker. Bara ett självförtroende kan man komma jävligt långt med. Skulle personligen inte vara stolt över mig själv om jag glidit genom livet på en räkmacka. Stå på dig, du gör ett toppenjobb!

2013-01-31 » 12:12:28 BLOGG: http://ohstroms.blogg.se
Jenny

Trillade in här av en slump och kände att jag måste lämna ett avtryck... Ta under inga omständigheter åt dig av såna här idiotiska kommentarer! Helt vansinne att man väljer att skriva något så korkat till en annan människa!
Men det säger mer om han/hon än om dig.
Ha en fin dag och fortsätt köra ditt race :)

2013-01-31 » 12:31:02
Sara Nygren [FOTO&VARDAG]

Vilket idiotisk kommentar!
Jag känner många som inte tjänar så mycket pengar men är underbara föräldrar. Min pappa till exempel, tjänade inte mycket pengar när vi var små men var världens bästa pappa. I och med det så har jag lärt mig värdet av pengar och värdet av kärlek.
Lowa kan inte ha en bättre mamma och även du Sara inte har gymnasieutbildning så kommer det inte påverka Lowa. Allt kan man inte lära sig genom skolan och jag tycker du är helt fantastisk!!

2013-01-31 » 13:50:19 BLOGG: http://saaera.blogg.se
Mikaela

Jätte bra skrivet!! Som du säger, man blir inte en bättre förälder bara för att man har pengar och utbildning! Hoppas personen som skrivit kommentaren förstår och kanske tänker till lite och förhoppningsvis ändrar uppfattning!

2013-01-31 » 14:42:36 BLOGG: http://miikaelas.webblogg.se
Sarah

Vadå, vad säger att Lowa inte kommer gå klart skolan för att du inte gjorde det? Nä, förhoppningsvis kommer du att uppfostra henne att inte göra samma sak. Som min lärare i gymnasiet sa, har man ingen förälder som studerat på högskolan gör inte barnen det heller. Vaddå dömande? Både jag och min bror pluggar på högskolan...
Nä stå på dig, du bestämmer vilken väg din dotter ska ta genom din uppfostring!:-)

2013-01-31 » 18:52:49
Julia Persson

Åh herreguuuud vad folk ska lägga sig i!!
Blir så jävla trött på sånt här! Vafan stör det "Olivia" att du inte gått gymnasiet eller att du inte har en halv miljard på kontot!?
Men som vi brukar säga, hellre rik på kärlek än pengar!

Lättare sagt än gjort att säga att du ska strunta i allt det där, för jag vet hur det är när fel folk ska "tycka".

"Sköt dig själv och skit i andra", fler bör tänka efter de talesättet!
You go girl ;)

2013-01-31 » 19:50:19 BLOGG: http://cholia91.blogg.se/
Nathalie

Men herregud, vilken idiot....
Det märks att denna person inte vet vad den pratar om! Ta inte åt dig vännen. För Lowa så kommer du alltid att vara den bästa mamman i världen och hon kommer ALLTID att se upp till dig oavsett! Kramar<3

2013-01-31 » 20:20:28 BLOGG: http://mammanathalie.vimedbarn.se
Isabell - mamma till Embla och bebben i magen

Men herregud det är ju inte som att både du och din kille går på bidrag och inte har några som helst ambitioner med livet. Jag undrar hur den här tjejen tycker att man ska vara som en lyckad mamma? Men folk hittar alltid något att klaga på, jag har fått kommentarer nån gång om att jag jobbar som undersköterska på ett äldreboende, den här personen undrade om jag inte ville plugga vidare och om jag var nöjd med mitt yrkesval, suck.

Jag tycker du verkar vara en jättebra mamma och jag har aldrig ens reflekterat över att du inte skulle ha en gymnasieutbildning, sånt intresserar inte mig så mycket allafall.
Kram!

2013-01-31 » 21:12:48 BLOGG: http://annaisabells.blogg.se
Malin

Bra svarat, jag håller med dig! Kram till dig och din fina familj :)

2013-01-31 » 22:04:16 BLOGG: http://mejline.blogspot.com
T

Vilken konstig kommentar. Undrar hur människan tänker? Haha. Jag TROR att många av våra föräldrar (kanske främst pappor) inte gick i gymnasiet. Det var väl ganska vanligt att dom slutade efter 9an och skaffade sig ett jobb. Iaf var det så för min pappa, och några jag känner. Men inte har jag tänkt något på det när jag gick i skolan. Gick både högstadiet och gymnasiet. Nu har jag fast jobb. En dotter på två år, och en till i magen. Jag tror inte att något barn slutar i skolan bara för att föräldrarna gjorde det. Det viktigaste ett barn behöver är trygghet och kärlek. Ni har ju till och med ett eget hus! Det är inte alla barn som har lyxen att växa upp med en egen gård och lekstuga! :) skit i vad andra säger. Lycka till i fortsättningen.

2013-02-01 » 10:33:40
Debbie

Hej gumman!
Alla har rätt till en åsikt men ingen har rätt att kränka vilket jag tyckte att den här personen gjorde.
Jag fick mitt första barn strax efter min 20-årsdag. Jag hade ingen gymnasieutbildning, men jag talade tre språk flytande och hade mer livserfarenhet än de flesta 30-åringar.
Idag, tio år senare, är jag bara månader från att komma in på min drömutbildning, läkarlinjen. 10 år av gymnasiekomplettering, arbete och 5 mammaledigheter (om man nu kan kalla det för det efter ytterligare fem barn) samt en tuff skilsmässa.
Med facit i hand hade jag pluggat innan alla sex (6) barn och gått den "vanliga" vägen, men å andra sidan har jag erfarenheter som inte många läkarstuderande har när jag infinner mig där i höst.

Det blir folk av alla (de flesta åtminstone) och det är inte nödvändigtvis utbildning och arbete som styr den saken.

Keep up the good work!

Kram
Debbie

2013-02-01 » 11:03:39 BLOGG: http://minfriskresa.blogspot.com
Sara Elisabeth Norberg

Jag har ingen utbildning, men haft jobba då. Men man kan inte köpa barnens kärlek med pengar. Nog måste man ha pengar för att överleva. Men bara för att man inte har en utbildning så är man inte en sämre mamma eller pappa för det. Bara för man inte har råd att köpa dyraste leksaken eller en dyr mobil så är man en bra förälder ändå, det viktiga är att lära barnen va som rätt å fel. Tycker inte man ska säga att man inte ska få skaffa barn bara för man inte har en utbildning eller massa pengar på banken.

För mig är du en toppen mamma =)

2013-02-01 » 14:37:41 BLOGG: http://sahara1983.blogspot.se/
Åsa Olsson

Du kommer att bli en jättefin förebild för din dotter just bara för att du har dom erfarenheter du har. Du vet vad det innebär att få törnar i livet och kan kanske vara med och lindra smällarna när dom kommer, för dom kommer till oss alla oavsett om vi har utbildning eller inte, om vi har pengar eller inte. Jag tror att din dotter kan skratta sig lycklig som har just dig till mamma och som finns där när livet känns som eländigast och även när det är som lyckligast. Bortse från ett sånt otroligt dumt inlägg av en person som tycks sakna både utbildning, hyfs och erfarenhet. Visst har var och en rätt till en åsikt men ibland kan man behålla sina åsikter för sig själv då dom enbart sårar. /Åsa

2013-02-01 » 17:19:28
Sara

Ööööh. Ööööööh. Va? Vad menade människan?
Kul att lägga energi på missad gymnasietid. Gick ut gymnasiet men kan inte påstå att dom 3 åren gjorde mig utbildad. Gjorde en praktiskt utbildning. Men efter lågkonjunktur på lågkonjunktur så spelade det ju för fan ingen roll. Har man däremot jobbat eller gjort något annat praktiskt under de åren så kommer man nog längre i livet.
Elakt att säga, men hoppas att den personen väntar med att skaffa barn. Men med dom värderingarna så bör man nog inte försöka sig på att få barn.

Bra svarat Sara!!!

2013-02-02 » 19:55:38 BLOGG: http://saurons.blogg.se
Filippa

Usch vilken hemsk människa! Bra svarat!

2013-02-03 » 20:58:08 BLOGG: http://inspirations.blogg.se
Sandra- mamma till vilgot

hahhahaha vilken människa!
Undrar hur de kommer bli för min son då... Varken jag eller anders har nån utbildning.
Vi har klarat oss bra ändå. Han är chef idag och jag haar enn fast anställnig. dessutom är de väl aldrig försent att plugga???

2013-02-07 » 22:38:50 BLOGG: http://frusandrasjoberg.blogg.se
Robin

Jag hoppas verkligen inte du tar åt dig av sådant vännen. Idioter finns det gott om.
Jag är helt övertygad om att du är en jättebra mamma till din söta lilla dotter.
Var stark, lyssna inte på anonyma idioter och håll huvudet högt. Jag tror på dig.
Kramar.

2013-02-08 » 22:04:28
tezz

men herregud vilken dum kommentar! verkligen dum!!
man är verkligen ingen sämre förebild för sitt barn pga tidigare val!
jag blev ensamstående när min dotter va 6 veckor gammal.. dålig fp då jag inte haft så mkt jobb innan trots utbildning... va jag / är jag en sämre mamma för det??! nej du verkligen inte, och det samma gäller dig!
du har kämpat massor sen Lowa kom till världen och det gör dig till en toppen mamma½
så som de andra säger: sträck på dig och var stolt! du är en underbar mamma och Lowa har riktigt fina och bra förebilder att se upp till!
massa kramar!

2013-02-12 » 22:32:41 BLOGG: http://tezz87.blogg.se

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0