Man kan inte basera allting på enbart fakta.

Kommentarer
J

Herregud vilka människor du har på FB, verkar helt vansinnigt att man kan få för sig att kommentera så till en vän (eller någon alls)! Om man nu vill att barnet ska få växa upp i ett tryggt hem med två föräldrar (vilket ju inte alls behöver vara det bästa) så bör man väl stötta paret om något.

2012-01-26 » 18:04:50 BLOGG: http://welcometothedollhouse.blogg.se/
Nicole

Tycker snarare synd om personen som skrev det här, att hon tänker så lite utanför ramarna. Människor som varit tillsammans i exvis 35 år kan göra slut och lämna ett värre hål i en familj än du och Johan kanske kan göra, man gör allt man kan efter sina egna förutsättningar. Det är ingen som vet huruvida det skulle hålla eller inte med eller utan barn men jag vet att om allt grundar sig på kärlek och föräldrarna gör vad som krävs för sitt barn så ska inte det spela någon roll. Och speciellt inte för någon annan som absolut inte har med beslutet att göra.

2012-01-26 » 18:05:00 BLOGG: http://aelman.blogg.se/
Hannele - mamma till två prinsar

Luktar som någon är avis ;) haha..patetiskt!



Jag och J hade knappt varit tillsammans 1 månad när vi fick reda på att jag var gravid men det slutade i mf.

3 månader senare förlovade vi oss och några månader senare så blev jag gravid med Kevin och några månader senare så blev jag gravid med Albin.

Visst vi har haft våra upp och ner gångar i vårat förhållande men vilka ha inte det?!

Och självklart så hade jag kännt J lite innan vi blev tillsammans dvs vi var bekanta/kompisar i drygt 5 år men vi umgicks inte regelbundet utan träffades mest på fester osv = jag har vetat vem han har varit sen jag var 15 år.



Idag så har vi varit tillsammans i 4 år, vi har snart (eller om ett par månader då) varit tillsammans i 5 år.

Så ja alla förhållande kraschar inte ihop bara för att man har varit tillsammans i en kort tid osv! Vilket trams! Här finns det ett leveande bevis i alla fall..

Jag skulle inte heller välja att skaffa barn med någon jag inte kände mig säker hos osv.



Så jag vet vad du går genom eftersom jag har setat i samma sits själv där men ja avundsjuka människor finns det allt till ;) haha..



Kramis på er gullnöttisar ;k

2012-01-26 » 18:43:02 BLOGG: http://dinmammakanvara.bloggplatsen.se
Grodan

Stå på dig tjejen! Fruktansvärt irriterande med sådana människor. Kram!

2012-01-26 » 18:45:12 BLOGG: http://reneesmedhult.blogg.se/
Fia

Jag vill gilla ditt svar flera gånger om!

Stå på dig och kämpa vidare! Tid är inte allt, vet man att man vill leva med någon och bilda familj tillsammans vet man det tidigt!



Fortsätt kämpa fina du!

2012-01-26 » 18:51:30 BLOGG: http://spegelreflex.blogg.se/
Emma - Med bebis i magen ♥

Grattis till 10 månader!! :) Och jag tycke absolut inte att det är konstigt att ni skaffar barn fast ni inte varit tillsammans så länge. Det är bara löjligt att tänka så! Är man kär så är man och så länge ni båda kommer att älska ert barn villkorslöst så är det väl inte hela världen OM det inte fungerar mellan er för resten av livet - det finns inga garantier för att det kommer att hålla mellan mig och min pojkvän heller, bara för att vi varit tillsammans i 4½ år när vår bebo föds. Tummen upp för er som gör som ni vill!!! Fashionstars och hennes boy hade ju bara varit tillsammans i 3 månader när hon blev gravid, men det verkar inte som om hon har fått så många kommentarer om det, åtminstone inte som hon väljer att ta upp och svara på, och det tycker jag inte att du ska göra heller, för det är precis det idioterna vill!!



Kram!

2012-01-26 » 19:10:13 BLOGG: http://emmaskoog.webblogg.se/
Sandra- Med Bebis I Magen

Tänk att folk ALLTID ska lägga sig i allting! Har dom så tråkigt liv att de måste lägga sig i andras?



SV

Japp ja smörjer som tusan med mandelolja... Jag är fullkommligt LIVRÄDD för bristningar :S

2012-01-26 » 19:23:31 BLOGG: http://frusandrasjoberg.blogg.se/
Emelie

Först och främst, jätte stort GRATTIS till er! Sedan måste jag säga att det var jättebra skrivet, det finns ingen statistik eller fakta som kan förklara kärlek och barn!

2012-01-26 » 19:46:20 BLOGG: http://emeliesegnavarld.blogg.se/
thess

Dryga människor!

2012-01-26 » 20:36:26 BLOGG: http://thereshanning.blogg.se/
Linnea

Men usch. Varför är du ens kompis med sånadär stolpskott på fb?

2012-01-26 » 20:52:58 BLOGG: http://emmalinneastorm.blogg.se/
Jennie

Att folk orkar!!!

2012-01-26 » 20:56:22
Camilla - Mamma till André

Varför blir man inte förvånad att det alltid finns idioter som ska ha åsikter om allt och andra? Tråkigt att du fick ta emot det när det skulle vara en glädjens dag. Skönt att se att du är en tjej som har skinn på näsan och som kan ge svar på tal. Bra jobbat!



Nu över till mig - Jag halkade in på din blogg via en annan och blev kvar. Intressant! Jag är en 36-årig mamma till André som är 11-månader. Han är solstrålen i vårt liv. Grattis till din graviditet! Du är på väg emot det underbaraste som finns! En obeskrivlig lycka! Mår du bra under graviditeten? Gå gärna in på min blogg och kolla så, får du se vår solstråle. Sköt om dig och stå på dig! Kram

2012-01-26 » 22:46:59 BLOGG: http://omdublundar-blogg.se
Camilla - Mamma till André

SV: Du har helt rätt i att du ska stå upp emot och kunna säga vad du tycker. För om du inte gör det vem gör det då?? Jag är också en person som är rak och ärlig och säger vad jag tycker när det behövs. Men jag gör det inte på ett otrevligt sätt. Man vinner på det anser jag och jag mår bra av det. Precis lika bra som jag mår av att ge en komplimang till en anna människa och se hur glad han/hon blir. Behövs så lite för att lysa upp en annan människas dag.



Tack! Ja, han är vårt allt!!



Nu ska jag sova. Hoppas vi hörs igen. Kram

2012-01-26 » 23:21:29 BLOGG: http://omdublundar-blogg.se
Ida

Ni kommer bli fantastiska föräldrar!

2012-01-27 » 11:26:50 BLOGG: http://iekw.blogg.se/
Anonym

Tur du tar moralpredikan så bra:) dem e bara avis på er;)

Kram till er 3

2012-01-27 » 13:07:04 BLOGG: http://varanlycka.blogg.se/
Sofia

Ta inte åt dig av avundsjuka! Jag har en kompis som blev gravid när hon var 16(!!) år och hade då varit tillsammans med sin pojkvän i 3 månader.. Dom valde då att behålla barnet och nu i februari fyller deras dotter 7år och dom är fortfarande tillsammans och har det hur bra som helst (visst dom har väl haft upp och ner gångar, men va fan vem har inte det?!).. Så lyssna för tusan inte på idioter!

2012-01-27 » 14:24:45
Sanna

Grattis på 10 månaders dagen :)

2012-01-27 » 19:28:41 BLOGG: http://sannaerikakarlsson.blogspot.com/
J

Hej! Har tittat in då och då hos dig.. Jag är gravid i v.19, pappan till mitt barn-min sambo-min kärlek och jag träffades i påskas, 24 mars kan man väl säga är våran lite mera dag så. Så vi kommer ju ha vart tillsammans lite mer än ett år när bebisen kommer vid midsommar ungefär. Jag har fått bemöta mycket lika åsikter som du, jag rensade min Facebook på människor som bara tar energi och tycker att man ska följa deras åsikter. Jag hoppas du kan distansiera dig till alla de negativa energierna, för dig och bebisens skull! Stå på dig, det är ditt liv och du gör vad du vill :)

2012-01-27 » 21:05:47 BLOGG: http://rosornasarv.blogg.se/
Julia, gammal stammis ;)

Hej Sara! Jag var förut väldigt ofta in och läste din blogg. Du och jag skrev väl lite smått med varandra också. Växlade lite kommentarer i alla fall, och sådär :)



Nu ska jag komma till saken, haha. Jag har inte varit in på din blogg på alldeles för länge och har helt missat att du är gravid. Så jag måste få gratulera! Grattis grattis grattis! Och jag håller verkligen med DIG - det finns inga fakta om kärlek. Ni kommer klara det här galant! Kramar!

2012-01-27 » 23:29:23 BLOGG: http://jeulia.blogg.se/
lina

min bästa kompis felicia var tillsammans med sin kille i 2-3 månader innan hon råkade bli gravid. nu är dom gifta o har två barn tillsammans :)

2012-01-28 » 11:22:14 BLOGG: http://millblomskan.blogg.se/
Phelicia

Jag kan bara hålla med dig. Min kusin förlovade sig efter 4 månader med sin karl, blev gravid efter 6 månader och trots att folk tvivlar så vet ju hon och han att det är rätt. Ingen annan kan avgöra.

Jag ska erkänna att jag också tvivlade en kort stund, men samtidigt så får man inte tänka att kärlek går efter någon norm. Det är olika hur folk är och gör.

Nu är jag mest fascinerad över hur det kan bli på det viset, och jag längtar efter att själv känna så. Bara veta.



Trots att vi inte känner varandra så tycker jag att det är helt fantastiskt att du hittat kärlek och att ni ska få bebis. Sånt gillar jag. Det är fint. Som ett lyckligt slut på en film!



Kram!

2012-01-28 » 14:10:28 BLOGG: http://phelicias.blogg.se/
Ett liv som Madelene-

Först och främst grattis till 10 månaders förhållandet :) KUL!

Vilken töntig människa som attackerar din fb med det där, sååååååå avis skulle jag kunna tro! Du svarar ju så jäkla bra också!!



Sen en annan fråga, kommer du från Mora? :) Eller Leksand? Vilken tur att dem vann då ;)



2012-01-29 » 00:18:57 BLOGG: http://madelenenilsson.blogg.se/
Denise

Hej! Som lite motvikt till den elaka kommentaren..

Min bästa kompis i gymnasiet träffade en kille på insparken till universitetet och blev gravid den kvällen. Dom valde att bli tillsammans och behålla barnet och satsa på ett liv tillsammans. Idag, 10 år senare är dom fortfarande lika lyckliga som vilken härlig småbarnsfamilj som helst (för ja, dom har fått flera barn på vägen...). Att säga att det är fakta att det tar slut är BULLSHIT, det är inget annat än FÖRDOM! Fakta är o andra sidan att ni har precis lika stor chans att lyckas i det gemensamma småbarnslivet som vilket annat par som helst :)

Så lycka till!

ps. ta bort sådana där "vänner" från FB, du skall omge dig av människor som ger dig positiv energi istället!

//Denise

2012-01-30 » 06:25:28
Celine berg

Bry dig inte om vad andra människor tycker, och särskilt inte de som inte förstå! Tror du på ditt förhållande är det allt du behöver :) Lycka till vidare!

2012-02-05 » 12:49:38 BLOGG: http://celineberg.blogg.se/
Mamaizon

Jösses... jag lider med dig. Hoppas att du använde den underbara deleteknappen på det rötägget. suckar

Jag är inte i samma sits som dig och J, jag och min man träffades 'o8, har varit ihop i snart 4 år och är gifta ('10) och har nu en dotter på 3 månader ('11) - trots att "vi gjort som man ska" (så som normen säger) så är det folk som lägger sig i och tycker och tänker saker. Tror inte att det går att komma ifrån. Men tack å lov så finns det den underbara deleteknappen på tex. Facebook. Gjorde ett inlägg för några dagar sedan... det löd såhär:

"Välkommen till Facebook, den plats där relationerna är perfekta, lögnare tror på sin egen skit och resten av världen visar upp att de lever ett bra liv, där fiender är de som besöker din profil mest, dina vänner och familj blockerar dig, och även om du skriver vad du egentligen tänker finns det alltid någon som tar det på fel sätt."

Lycka till i framtiden! <3 All kärlek till Er! // mamaizon

2012-02-06 » 12:47:05 BLOGG: http://nattstad.se/mamaizon
linnéa

Jag mer än avskyr sådana åsikter - vem vet om ett förhållande håller längre bara för att man varit tillsammans i en månad, ett år eller 10 år? Det är väl bara en själv som kan bedöma det. Jag och min sambo har varit tillsammans i fem år, vi flyttade ihop efter tre veckor och håller fortfarande ihop. Visst är föräldraskap prövande (jag är inte mamma) men jag vet inte om det är det som gör att det tar slut mellan två personer, snarare att man struntar i varandra eller slutar älska varandra. Det kan ju hända ändå. Nej, bry dig inte om vad folk säger eller tycker. Lev för dagen och ta tillvara på varandra istället =)

2012-02-18 » 14:56:10 BLOGG: http://linneawass.blogg.se/
Sandra - mamma till Tilde

Hejsan!



Halkade in här när jag satt och läste en annan blogg. Och jag var bara tvuuungen att kommentera ditt inlägg :) Jag och min sambo blev gravida väldigt snabbt. Vi hade bara varit tillsammans i 1,5 månad innan vi insåg att det bodde någon i min mage. Valet var enkelt. Vi valde att behålla barnet. Vi struntade i vad alla andra tyckte och tänkte. Det finns absolut inga garantier på att ett förhållande som har varat i 1, 5 eller 10 år skulle funka bättre än vårat. Det finns alltid bittra människor som ska ha åsikter och "lägga sig i"....men ni, liksom vi, är vuxna människor och det är vårat beslut.



Jag önskar er all lycka med den kommande lilla skatten!!! :)

2012-02-21 » 20:28:49 BLOGG: http://finalillafamiljen.blogspot.com

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0