Sverigedemokraterna hit & dit.

Kommentarer
Matilda

Håller med dig till fullo!

2010-09-20 » 09:22:15 BLOGG: http://matildaullen.blogg.se/
Carro

Som han sa igår i live tv. Vi är emot invandringspolitiken, inte invandrare. Men ingen lyssnar på dom för att "moderaterna (eller whatever) säger att dom är rasister. har inte alla partier smutskastat varandra i alla tider och vi har fortfarande skapat oss en EGEN åsikt. förutom nu verkar det som... varför inte lyssna på det dom faktiskt själva säger? ingen har någonsin en källa till allt dåligt dom hör. dom bara hör det utan att kolla upp det själva om det verkligen stämmer..

2010-09-20 » 10:01:02 BLOGG: http://carroscaroline.blogg.se/
guzmania

Håller me dig...

2010-09-20 » 10:36:52 BLOGG: http://guzmania.blogg.se/
Carro

Jag håller faktiskt med dig.

Men om man bortser från det som sd tycker om invandringen, så står det partiet för en jäkla massa bra saker.

Tex är det det enda partiet som faktiskt arbetar för djuren rätt.

Hur mycket är inte det värt?!

Och sen precis som du antyder, sd är inte rasistiskt. De vill bara se till så att vi svenskar klarar oss först, innan vi tar hand om andra.

2010-09-20 » 11:31:56 BLOGG: http://iamcarro.blogg.se/
ANGELICA HJÄRTA ERIK

en poäng där!

2010-09-20 » 13:06:41 BLOGG: http://aangeeliica.blogg.se/
ellen ~

du har helt klart en poäng i det du skriver, men det är en svår fråga.

hatet mot SD har växt sig för stort, så stort att man på många punkter missat att vi har yttrandefrihet i sverige och att där emot blir att gå mot lagen att inte låta SD ha sin åsikt . oh andra sidan , är det hetts mot folkgrupp från SD's håll att mena att islam är det största hotet mot sverige?

att lämna sminkrummet som vänster partiets ledare gjorde är bara löjligt och med sådant beteende kmr man ingen vart .

självklart har du rätt i att vi på sikt inte har en särskillt hållbar invandrar politik i sverige , men det finns andra partier som har åsikter om det utan att härstamma från ny nasizm och vara så extrema i sina åsikter som SD.

2010-09-20 » 13:28:21 BLOGG: http://nobodybutme.webblogg.se/
Åsa

En demokrati bygger på att man ska få välja vad man ska tycka, men många glömmer bort att alla tycker olika, och har RÄTT att tycka olika :)

2010-09-20 » 13:37:49 BLOGG: http://frufoxy.blogg.se/
Brandon Lee

Ha,ha,.du inte lite rolig,.man ska låta bli att hata folk vars budskap är just att hata? Andemeningen med SD:s politik är att skapa motsättningar, vi mot dem, att hata,.folk som röstar på SD köper deras budskap, man vill boosta egot genom att känna sig bättre än andra, sparka dem som ligger.

Ang vem som får hjälp och hur mycket,.en vanligt medelsvensson familj i en villa lyfter en hel del bidrag,.ränteavdrag, jobbavdrag, reseavdrag, barnbidrag, studiebidrag, rot avdrag,. osv,.du borde nog lära dig lite om hur bidragssystemet fungerar innan du uttalar dig om det.

Kan också vara bra att lära sig skillnaden mellan invandrare och flyktningar, mycket av det Svenska välfärden byggdes upp med hjälp av indvandrare, flyktningarna i sin tur är asylsökande.

De pengar som används inom åldringsvården har ingenting att göra med bidrag som betalas till flyktningar, att pengar saknas inom åldringsvården beror på, att den nuvarande regeringen inte vill satsa på icke produktiva individer, dvs de gamla,.som ändå är dumma nog att rösta just på högerpartier.

Men, eftersom du tycks veta hur mycket bidrag man betalar för invandrare,.berätta lite om det, jag vill också gärna veta vem ska jag vara avundsjuk på.

Nej, att gå på Jimmies enfaldiga småbarnslogik är bara enfaldigt, det är mest folk som inte själv är kapabla att varken tänka självständigt eller ännu mindre att dra slutsatser som fastnar hos SD,.men visst, det finns ju åsiktsfrihet i Sverige, i alla fall på pappret, det måste väl även innebära, att man har tillåtelse att hata dem som hatar?

Om man sedan säger upp kontakten eller inte med bekanta pga deras politiska övertygelse är något helt annat, men ger nog en klar vink var man står själv,.eller hur?

2010-09-20 » 14:04:12 BLOGG: http://thepirateway.blogg.se/
Vanilla

Det enda jag håller med dig om i det här inlägget är att det är lustigt att säga upp kontakten med SD-väljare. Det är en överreaktion.



Du låter precis som SD:s reklamfilm. Det låter på dig som att valet står mellan invandring och att våra pensionärer ska ha det bra. På samma sätt kan jag säga att valet står mellan ett bra vägnät och att våra pensionärer ska ha det bra. Vad tycker du är viktigast? Chansen är stor att du säger pensionärerna, men ska vi då skära ner på resurserna till infrastrukturen med 90%? Om vi gör det kollapsar Sverige!



Om vi skär ner på invandringen förstör vi människors liv. Vi splittrar familjer, vi skickar tillbaka människor till tortyr och förtryck.



Om du tycker att vi ger invandrarna bra hjälp genom att konsekvent diskriminera dem på arbetsmarknaden, peka ut dem som orsaken till att våra äldre har det dåligt och allmänt se ner på deras kultur så får det stå för dig. Visst får de bidrag, men det får ju alla andra också.

2010-09-20 » 14:05:24 BLOGG: http://absolutvanilla.blogg.se/
Sofie

Sd är ett främlingsfientligt parti där många av deras politiker har bakgrunder i nazistiskarörelser. Som tex. vit makt. De står inte för något vi behöver i Sverige 2010. Folk går hårt mot dom som röstat på Sd, men jag tror verkligen att många av dom inte vet mer än att dom tror att "nu kommer dom skicka hem alla svartskallar". Men så är det inte - många kommer inte kunna stå för vad dom röstat på efter en tid. När Sd visat sitt rätta jag... Sd är ett nazistparti enligt mig. Jag tycker synd om folket som röstat på dom, att dom inte vet bättre och tog reda på mer om partiet innan de röstade. Dom är emot homoäktenskap, att lesbiska ska få insamineras, emot abort och en massa andra sjuka saker! Det är 2010, kom igen nu!

2010-09-20 » 14:13:25
Brandon Lee

Jag begrep vad du ville säga,.det är svårt ibland det här med vänner, man älskar ju dem, vill inte såra dem, vill gärna dela deras värderingar och tankar om livets rätt och fel,.ibland går det, ibland inte, människor försvinner ut ur ens liv, nya tillkommer,.men de riktiga vänner stannar livet ut, eller hur? Ha det bra.

2010-09-20 » 14:36:41 BLOGG: http://thepirateway.blogg.se/
olivia

Jag säger NEJ.

Nej, nej & nej.

Nej, jag skulle inte ha nära kontakt med någon som gillar SD.

Nej, jag skulle aldrig i mitt liv rösta på SD.

Nej, jag skulle aldrig förneka att SD är ett rasistiskt parti.

Nej förfan. Nej till SD i riksdagen. Ut med dom.

2010-09-20 » 19:37:26 BLOGG: http://olivia1995.blogspot.com
Fridz

Jaja, det kanske är överdrivet att säga upp kontakten men jag blir iaf väldigt matt på att höra att folk jag känner har helt andra grundvärderingar än mig. Det finns andra partier med hård invandrarpolitik, de flesta som är med i SD har bakgrunder i nazistegrupper antiislamister osv. De ska abslout inte styra sverige.. övr. åsikter står i min blogg....

2010-09-22 » 20:56:07 BLOGG: http://soyfrida.blogg.se/
Fridz

Jaja, det kanske är överdrivet att säga upp kontakten men jag blir iaf väldigt matt på att höra att folk jag känner har helt andra grundvärderingar än mig. Det finns andra partier med hård invandrarpolitik, de flesta som är med i SD har bakgrunder i nazistegrupper antiislamister osv. De ska abslout inte styra sverige.. övr. åsikter står i min blogg....

2010-09-22 » 20:56:08 BLOGG: http://soyfrida.blogg.se/
Ella

Exakt, det är så tragiskt att Sverige har gått blivit en sken-demokrati.

2010-10-07 » 11:29:48

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0