Jag förstör för mig själv.

Kommentarer
Sandra

Det är många som fotar sig själva som terapi. Jag gjorde själv så förr. Men nu fixar jag inte att vara med på bild eller stå framför spegeln för länge. Det har hjälpt mig lite, jag har glömt bort vissa saker jag stör mig på på min kropp & utseende, för att det var så längesen jag kollade så noga. & med det har jag på nåt vis blivit gladare, för jag tänker inte på det längre.'



Fin du var i håret på bilderna förresten.. Vad är det för färg du har?

2010-11-23 » 10:42:22 BLOGG: http://ohstrom.blogg.se/
Malin

Hoppas du tar dig ur det, det verkar så himla jobbigt att vara rädd för allt. Jag är inte rädd för särskilt mycket. Visst, det finns grejer jag inte njuter jättemycket av, typ gå ensam ute en mörk kväll, men jag är inte direkt rädd för det. Vad är det för liv?

2010-11-23 » 10:43:38 BLOGG: http://mejline.blogg.se/
Madde H

Känner igen allt det du skriver. Jag går i KBT-terapi och det funkar för mig. Kanske för dig också? Man ska inte behöva vara så rädd för saker att man missar saker i livet. Stor kram till dig!

2010-11-23 » 10:59:30
danne

ryck upp dig, du vill ju att folk skriva att du är bra eller att du ser bra ut.

2010-11-23 » 11:15:49
Amanda

Jag är rädd för nästan alla sakerna som du skrev där uppe. Men jag låter inte det förstöra mitt liv. Jag menar hur ofta måste man gå i en mörk skog? Hur ofta måste man operera sig? Hur ofta måste man åka flygplan? Det är inte speciellt ofta. Jag tror att du tänker på det alldeles för mycket och då blir det ett problem. Ryck upp dig människa! (jag menar bara väl)

2010-11-23 » 11:21:09
SVAR TILL DANNE.

Tycker inte du ska uttala dig sådär då du uppenbarligen inte känner till mig och hur jag är som person! Skrev det här inlägget för att jag själv insett jag måste försöka tänka om..



Det handlar inte om att jag vill att folk ska skriva att jag är bra. Har jag skrivit i det här inlägget att jag tycker att jag är värdelös jämt? Nej. Jag skrev att jag är rädd för saker och att jag har dåligt självförtroende. Jag vill inte att folk ska skriva till mig att jag är bra eller ser bra ut, för det är ändå en syn på mig själv jag SJÄLV måste ändra på. Det spelar ingen roll hur många som säger det, man måste tycka det själv. Skrev detta också för att se om det finns någon som är likadan och hur dom hanterar det.



Tycker din anonyma kommentar är onödig och elak.

2010-11-23 » 11:38:08 BLOGG: http://novembersara.blogg.se/
Julie

men gud, precis så är jag med, så du är ju absolut inte ensam. jag är rädd för mycket av det du skrev att flyga,gå ut i skogen, höga höjder. Men på något sätt gör man det ju ändå, man är skiträdd men gör det eller inte.

Så ibland är det ju bra att vara rädd för att övervinna det, och ibland så får man försöka bara ta en sak i taget och tänka okej nu är mitt liv så här, men det ska jag ändra på. Många trampar på sig själv, jag med. Du är inte ensam. <3

2010-11-23 » 12:46:13 BLOGG: http://jujulolie.blogg.se/
danne

haha min kommentar är inte elak. Den är bara ärlig mot dej. Gillar din blogg och tycker inte du ska ha dåligt självkänsla eller självförtroende// Danne

2010-11-23 » 16:13:57
Gaymasen

Men Sara då. Du är fin. Det vet du.



Och jag är rädd för en del jag också, men låter inte det ta över. Utan möter rädslorna :)

2010-11-23 » 23:12:18 BLOGG: http://gaymasen.se
Phelicia - konst och foto

Förstår precis hur du känner! Äntligen någon som är som jag! Men jag är också rädd för folk i korridorer, på gator, som går bakom mig, i klassrum + gymnastiklektioner i skolan, bussturer, insekter, mörker... ja, you name it. HATAR DET.



Skönt att veta att någon är likadan... Hoppas du förstår hur jag menar. Inte kul att vara rädd, men.. ja :)

2011-01-07 » 17:24:20 BLOGG: http://phelicias.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0