Vad är jag värd egentligen?

Kommentarer
Mamsen!

Älskade dotter! En av alla bra egenskaper du har är verkligen att ta hand om barn på ett lugnt och fint sätt. Att det sen finns hundratals "dumma" regler i detta land är nå`t vi får leva med.

Tappa nu inte modet. Du har hand om de gamla precis lika fint så försök med det. Kanske du kan höra med någon av dina vänner som vikarierar på dagis. Kan vara lättare att få in en "fot" den vägen.



Kram!

2010-08-18 » 16:01:15
Dalberg

Du är inte värdelös stumpan, det vet du! Låt henne inte trycka ner dig, du kan och ÄR bättre än hon förstår. Det kommer att gå, fortsätt att kämpa!



<3

2010-08-18 » 17:00:14
linda

bry dig inte om de. vill du så kan du!

Dessvärre ser de ut så idag att man behöver utbildning till de flesta jobb å självklart finns de iditoer å sådana som som alls passar till jobb de utbildar sig till. de har ja varit med om. men så äre. utbildningen är en viktig del mot målet att bli en bra pedagog och inte bara en bra ledare. Ja tror du har vad som krävs och är jobba med barn något du vill göra, lär du utbilda dig förr eller senare. kolla upp alla tänkbara vägar att gå. Håller tummarna!

2010-08-18 » 18:15:22 BLOGG: http://sprudlande.bloggplatsen.se
Malin Rebecca Elizabeth

Håller med om att det är fruktansvärt dumt! Det gäller samma sak för mig men då på grund av att jag har gått "fel" linje. Så trots att man har arbetserfarenhet så räcker det inte.

2010-08-18 » 18:16:13 BLOGG: http://malinsbusiness.blogg.se/
My

Känner igen mig i det du skriver!

2010-08-18 » 18:53:26 BLOGG: http://myafsolhem.blogg.se/
Lisa

Jag gick ut gymnasiet med toppbetyg, men vad har det gett mig? Ett papper med bokstäver på. Det är allt. Betyg ger inga erfarenheter, och när det kommer till kritan är det erfarenheterna som gör en smart. Betygen är bara ett bevis på hur mycket tid man lagt på studierna, inte ens kunnande.



Du är allt annat än värdelös, och det suger verkligen att du inte fick jobbet med tanke på att du har så pass mycket erfarenhet. Det är många ungdomar som inte har det, och det är så synd att man väljer bort sådana som dig. När det kommer till kritan är det trots allt bäst för barnen att ha någon erfaren som arbetar med dem än att ha någon som gick ut skolan med ett par MVG:n...

2010-08-18 » 23:14:24 BLOGG: http://liisiish.blogg.se/
Jossan

Hej Sara! Nu känner jag visserligen inte dig personligen, men efter att ha följt din blogg under ett bra tag nu, så känns det nästan ändå som att jag gör det. När jag började läsa din blogg blev jag helst fast. Och vet du vad jag fastnade för? Att du verkar vara en så otroligt varm, godhjärtad och härlig tjej! Ta inte åt dig av de där dumma reglerna.

Kram!

2010-08-19 » 12:17:38
Emma

Men tänk på att det egentligen krävs högre utbildning än gymnasieutbildning för att jobba med barn. Det är pedagogik det handlar om, och det anser jag att man delvis måste läsa sig till. Jag har inte pluggat 3,5 år på högskola för att någon utan gymnasiebetyg ska komma och ta mitt jobb...

2010-08-20 » 14:50:38
emelie

rättvisare med något som man har fallenhet och passion för? egentligen inte. fallenhet för olika sporter kan ju faktiskt, på sätt o vis, jämföras med om man är vacker eller inte? för tänk om man inte har fallenhet då? ingen passion? då blir ju det hela väldigt sjukt. man måste ha möjlighet att jobba sig fram.



vad de flesta inte tänker på är att gymnasiebetyg tyder på arbetsvilja och motivation, för att inte tala om kunskap. klart att det är viktigt med erfarenhet också, men har man gått gymnasiet har man skaffat sig en såpass hög utbildning att man kan arbeta inom fler områden och därmed göra mer nytta för samhället än någon som struntar i att gå gymnasiet, och bara vill jobba med det man har fallenhet för.



jag anser att betyg visst ger erfarenheter, absolut. att påstå något annat vore bara dumt?

2010-08-20 » 15:54:50
Novembersara

Svar till Emelie! Men Emelie, jag har aldrig påstått att man bara ska göra det man har fallenhet och passion för! Jag har inte alltid haft "fallenhet och passion" för att arbeta med barn! Jag har jobbat mig till min erfarenhet från att jag var 16 år till nu, 6 år senare! Idrottsmän tränar dagligen för att bli så bra som möjligt på något dom verkligen brinner för, där av liknelsen! Och jag kan inte svara för alla, jag skrev från min sida sett, och jag har då verkligen inte "struntat" i gymnasiet! Jag hade det extremt tufft under den perioden pga anledningar du inte har någon aning om!



Ett gymnasiebetyg är inte automatisk lika med arbetsvilja och motivation, tro mig! och ett avhopp från gymnasiet är inte automatiskt tecken på lathet och omotivation!

2010-08-20 » 16:12:43 BLOGG: http://novembersara.blogg.se/
Madde H

Jag skulle inte tveka en sekund på att lämna min dotter med dig Sara! Du är som gjord för att arbeta med barn och jag kan tänka mig att barn är lika förtjusta i dig som du är i dem! Stor kram!

2010-08-24 » 09:14:02

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0