Dagens..

Kommentarer
Mia

Det där med spegeln fungerar faktiskt efter ett tag. Man behöver inte ens säga något, bara vänja sig vid sin spegelbild. När man vänjer sig så brukar man oftast också acceptera den. Jag tror att man bara kan känna äkta självförtroende när man älskar sig själv.

2009-01-29 » 17:13:30 BLOGG: http://mlyytikainen.blogg.se/
Lona

jag har inget självförtroende.

eller jo kanske.

men jag vet inte vad jag gör av med allt hemskt som händer mig.

hela mitt barnliv har varit upp och ner.

men att skämma bort sig, och ta hand om sig själv.

försöka acceptera att jag är den jag är.

och ingenting kan stoppa mig att tycka som jag vill.

ingen ska få tracka ner mig igen eller någonsin.

jag är en bra tjej/kille. osv. tänk så!



Sen ska man göra något så man blir glad.

minst en gång om dagen!

jag vet inte om de stärker självförtroendet.

men jag hoppas de stärker något iaf.

för varje person, är värd mer än pengar kan sätta värde på! och man ska inte tänka massa hemska tankar..

2009-01-29 » 17:22:48 BLOGG: http://lonatrogen.blogg.se/
Evelina

När jag presterar bra i skolan, får bra betyg eller klarar av en föreläsning (jag hatar egentligen muntliga grejer, att stå inför en folkmassa och få deras blickar på mig)eller lyckas på träningen så blir jag glad och fylls av bra självförtroende! Så jag gör väl inget spec för att få bra självförtroende, utan jag bara får det när jag gör bra saker!

2009-01-29 » 17:22:57 BLOGG: http://evelinar.blogg.se/
Åsa

Det tror att det här med självförtroende alltid kommer vara ett problem, tyvärr. Själv hade jag noll självförtroende i låg-och mellanstadiet, i högstadiet blev det bättre. Nu när jag går på gymnasiet anser jag mig själv ha ett bra självförtroende, men om någon bad mig berätta exakt hur jag hade fått det vet jag inte riktigt vad jag skulle svara.

Kanske är det för att jag insåg att jag don't give a shit about vad andra tycker om t.ex. min klädstil, min frisyr, mitt smink eller whatever. Många oroar sig 24/7 för vad andra ska tycka om det ena eller det andra, men vem bryr sig? Ska man behöva spela teater hela livet, bara för att vissa tittar lite snett på en? Ignorera dem! De har tydligen inget bättre för sig än att försöka få andra att må dåligt, så de är inte värda det.



Oj, vad långt det blev :P Men jag kunde inte stoppa mig själv xD Hoppas det inte blev för flummigt.

2009-01-29 » 19:08:45 BLOGG: http://zambina.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0