Flygplansrädsla.

Kommentarer
Karolina

Du kan tänka på att det är farligare att åka bil än att flyga flygplan :) Och det är 0,0000004% risk att planet kraschar

2009-05-05 » 11:23:39 BLOGG: http://hapiface.blogg.se/
Emmeli

Shit vad jobbigt att vara sådär flygrädd :/

2009-05-05 » 11:27:55 BLOGG: http://emmeeli.blogg.se/
Ahlberg

Stackars dig som är flygrädd :/

Er flygning till er resort kommer säkert gå jätte bra ska du se.

Och Sturup är en ganska trevlig flygplats, och personlen är duktiga så inget att vara orolig för där.

2009-05-05 » 12:37:02 BLOGG: http://endthisnow.blogg.se/
Betty

ta tåget? haha skämtar.

Men du ska inte tänka så mycket på det, läs inte artiklar tittar inte på bilder om olyckor. Det är ytterst sällan de händer också. Lixom hur många flygningar sker det på en timme? Hur många av dem kraschar/är det fel på? typ 0.000001 procent att ett av dem ska ha ett fel.



Ta med dig musik i lurarna, kolla på film och ha alltid bältet på dig när du sitter ner så slipper du bli stressad OM du ser lampan tändas, då vet du att du redan har bältet på dig. Det är ju inget farligt att den tänds och turbulens som du söger händer alltid och det skakar bara lite grann. Det finns säkert någon dum lag som säge ratt man måste ha bälte då, det är nog df dem tänder lampan IFALL ATT lixom.

2009-05-05 » 12:47:17
söder

ta en/ett par drinkar inna så slappnar du av.. inte så att du blir full men du vet =D funkar för min kompis, kanske för dig också :)

2009-05-05 » 13:28:38
Robin

Det handlar nog mest om att våga släppa kontrollen. Vad är meningen med att stressa upp sig för något som ''kanske'' ska hända? För oftast händer det ju ingenting. Mitt bästa tips är nog att hålla sig sysselsatt, på något sätt ''glömma bort'' att man sitter i ett flygplan, i luften. :)



Jag tycker det är starkt av dig att du vågar berätta det här för andra, för det verkar vara en otroligt starkt känsla hos dig.

2009-05-06 » 21:36:19 BLOGG: http://rsvedling.blogg.se/
Robin

Alla har nog situationer när man känner sig otrygg. Och saker som jag känner mig trygg med, kanske är rena skräcken för dig, och tvärtom. Man kan nog också tycka att det finns en sorts skala för i vilka situationer man känner sig mest otrygg. Att bara för att jag inte är flygrädd, borde inte du heller vara det. Alla har olika smärttrösklar, men i grunden innebär otrygghet och panik samma sak för alla.



Som jag skrev i tidigare kommentar, så är det nog enbart en övningssak. Ett alternativ är kanske också någon form av terapi eller att du på något sätt lär dig ''tänka rätt'' och slå bort negativa tankar. En av mina största rädslor är att prata inför folk. Då blir jag otroligt nervös och stakar fram orden. Men det är ju också en träningssak. Ju mer man övar, ju mer van blir man.



Jag är övertygad om att du kan ''bota'' din flygrädsla, åtminstone tona ner den så att du inte har det där kontrollbehovet och stressen du beskriver :)

2009-05-06 » 22:55:54 BLOGG: http://rsvedling.blogg.se/
Robin

En annan grej också... vad skulle hända om du tänkte på något annat? Vad skulle hända om du släppte kontrollen?



Det här är typiskt terapisnack. :$ MEN! Jag bryr mig faktiskt :)

2009-05-06 » 22:58:48 BLOGG: http://rsvedling.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0