Mina tvångstankar.

Kommentarer
Carro

Åh, det måste vara jättejobbigt. :(

2010-11-15 » 16:22:46 BLOGG: http://iamcarro.blogg.se/
Robin

Jag tycker det är så sjukt strongt av dig att verkligen dela med dig av dina personliga saker. Det krävs mycket mod att visa sig så här sårbar. Måste erkänna att jag skrattade lite åt din video, för det var en hög igenkänningsfaktor. Jag har nämligen själv en del tvångstankar. Dock inte lika avancverade som dina, mina går ut på att jag måste ha volymen på 5 eller 10 (5, 10, 15, 20, 25, 30 osv). sen brukar jag kolla ytterdörren minst tre gånger varje kväll trots att jag vet att jag brukar låsa direkt när jag kommer hem.



Fortsätt rocka, snygging! :)

2010-11-15 » 17:38:05
Chulia

när jag var mindre var jag också tvungen att ha volymen på tv:n på ett visst tal t.ex. 5, 10, 15, 20, 25, 30... osv.

Och om jag gick förbi lyktstolpar och tog t.ex. 9 steg mellan dom två första, var jag tvungen att fortsätta ta 9 steg mellan dom andra också ^^



Nu har jag... detta är svårt att förklara, men om jag ska fylla på ett glas vatten, öppnar kranen och stänger och glaset bara är fyllt till hälften så måste jag öppna och stänga kranen två gånger till ^^ men om glaset är fyllt med vatten ungefär 2 cm från kanten så går det också bra. så jag måste fylla på glaset antingen 1 eller 3 gånger ^^

2010-11-15 » 21:05:56 BLOGG: http://myonlydesire.blogg.se/
♥ Anna Olsson

Good damn jag blev förvirrad ;D

2010-11-16 » 12:30:46 BLOGG: http://akolan90.blogg.se/
linnéa

Sv: Jag skall beställa från Rapunzel tänkte jag =) jag får lita på alla goda omdömen



På tal om tvångstankar, det är ganska intressant hur dem uppkommer. Jag fick tvångstankar till en början när en kompis stack ifrån ett uteställe när hon skulle vakta mina saker. Jag hade inte direkt några pengar på de tiden och det var väldigt upprörande för mig. Efter det blev jag helt nojig med dörrar och var livrädd för inbrott eller att jag skulle tappa bort saker jag hade fått från personer som betyder mkt för mig etc.



Några år senare fick jag ätstörningar och då brakade helvettet lös med diverse tvångstankar. Jag vart så rädd till slut att jag skulle glömma stänga av spisen eller liknande så jag stängde till slut köket och slutade laga mat - ändå trodde jag inte att spisen var avstängd. Snacka om sjukt - men jag fick hjälp med både ätstörningar och tvångstankar och idag är jag bara lite nojig med spis - men det hela handlar mycket om att man måste börja lita på sig själv och människor runt omkring en. Hoppas att du blir av med dina =)

2010-11-17 » 16:24:34 BLOGG: http://linneawass.blogg.se/
Amanda

tvångstankar vet jag inte om jag har. Vet inte riktigt om det klassas som det om man kollar så att dörren är låst innan jag går och lägger mig fast jag vet att den är låst eller om Niklas har känt att det är låst så måste jag känna ändå. Sen att titta om det är någon lampa på fast jag vet att jag har släkt dom. Samma grej samma kväll.

2010-11-24 » 19:20:17 BLOGG: http://saraamandalantz.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0