Choose your own destiny.

Kommentarer
Michaela

Åh jag är med och jag vill verkligen vinna! ^^ haha!

Vill inte låta som " tyck synd om mig" men det är dom här två lukterna som jag kan känna något positivt om.



När jag känner lukten av Britney Spears - Fantasy så blir jag alldeles varm i kroppen och jag tänker på min pappa. Även om han aldrig funnits där i mitt liv under min uppväxt och gjort både mig och min familj en massa ont, så blir jag så glad då jag tänker tillbaka till det ögonblick då jag fick den parfymen. Jag fick den då jag tog studenten nu i år eftersom han visste att jag vela ha den och önskat mig den ett tag och det är den enda present jag fått av honom i hela mitt liv, utan att behöva tjata efter nått då jag väl träffat han.. Så den parfymen och den lukten betyder otroligt mycket för mig eftersom vi har kommit ett steg närmre sen den dagen och idag pratar vi med varandra :) så det känns lite som jag har fått en pappa på senare år.



Eller när jag känner lukten av Puma Flowing för män så tänker jag på min största och enda riktiga kärlek. Han hjälpte mig upp på fötter efter massa otäcka förhållanden från det ena hemska till det andra. Han gjorde mig till en bättre och starkare människa och jag känner att tack vare honom så är jag den starka person jag är idag :) Han älskar mig för den jag är och jag känner sån trygghet hos honom och det har jag aldrig känt hos en annan människa. Jag blir nästan till mig utav den lukten. Hela kroppen fylls av värme, kärlek, fjärilar i magen och annat mysigt som man känner då man är sådär nykär, även om det har gått snart 4 år sen vi träffades första gången :)

2010-10-24 » 17:51:19 BLOGG: http://soeticz.webblogg.se/
Nathalie

Hej Sara. Min pojkvän/sambo använder Davidoff Hot Water vid speciella tillfällen, och det riktigt pirrar i hela kroppen på mig när han doftar av den. Jag blir förälskad igen, och minns alla våra underbara stunder, när jag känner lukten av parfymen på honom. När vi blev tillsammans, när vi var på bröllop i Skåne, när vi tog långa nattpromenader över hela stan för att hinna prata färdigt om allt. Det är mitt bästa doftminne. Lukten av äkta kärlek :)



Kram Nathalie

2010-10-24 » 21:01:14
Marie

Min första säsong i Åre hade jag en parfym, som jag alltid sprutade på mig dom kvällarna jag skulle ut och göra nattlivet osäkert. Dom jag bodde ihop förknippade alltid doften - att det var Marie. Minns en gång när jag kom med tåget till Åre efter ha varit i Borlänge och en vän plockade upp mig vid tåget och vi satte oss i bilen och han sa.. Nu är Marie tillbaka, det känner man på lukten. Parfymen tog slut när säsongen var över, 2007 alltså. Men nu i höstas köpte jag parfymen igen och fick världens flashback från säsnongen i Åre 07, på Staff hotell.

2010-10-24 » 22:24:26 BLOGG: http://marieeriksson.blogg.se/
malin

jag älskar att sätta på mitt läppglans från Sephora då det får mig att åter minnas Paris underbara gator. Då det var där jag köpte det och använde det första gången.

2010-10-24 » 23:01:21 BLOGG: http://artofmalin.blogg.se/
Jossi

Lukten av det salta havet en sommardag på sjön i solen, det får mej lycklig och det får mej att må bra! Underbart :)

2010-10-24 » 23:11:47 BLOGG: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
Mina

Jag älskar hur luften luktar efter ett regn. Den där klara men lite fräna doften av ren luft. Nästan lite metallisk. Den sticker lite i näsan och man kan känna luften ända ner i lungorna! För mig berättar den den doften om renhet, om klarhet och om en ny början..



(Nu vet jag inte om det är lönt att jag tävlar. Bor ju inte i Sverige så jag vet inte om jag ens kan vinna. Hittar inga regler om det =/)

2010-10-24 » 23:27:48 BLOGG: http://minaskaflytta.blogg.se/
ida

Ibland kommer en lukt som inte riktigt går att beskriva. Lite gammalt utländskt på nått sätt. Den lukten får mig att tänka på min bror, och min kärlek till honom. Jag vet inte riktigt varför , men jag har inte träffat han på ett år så jag har fått en underlig tanke att han liksom är där när jag känner just den doften

2010-10-24 » 23:41:49 BLOGG: http://idadanielssonn.blogg.se/
Linnnnn

Min första parfym jag hade vart Date-school ( såklart)

Den parfymen hade jag när jag var på skolresa i stockholm med min klass. Den klassen kommer jag aldrig glömma, den bästa resan med en klass som går att ha. När jag hittade parfymen i en låda ( härmomdagen faktiskt), blev jag så sjukt glad, Bara lyckliga känslor, jag saknar er Klass 6 Hällnäs skola..(L)

2010-10-25 » 00:01:54 BLOGG: http://mittvarupptaget.blogg.se/
Laila♥

Haft en bra helg? =)

2010-10-25 » 00:36:54 BLOGG: http://lailaaziz.blogg.se/
Fröken Hanna

Jag drömmer om en liten kattunge som ska heta Signe. Och vi två ska bo i ett litet torp på landet med vita knutar & stora bokhyllor över hela väggarna. Där ska jag skriva lite på min bok som någon gång kommer ges ut, den ska handla om kärlek och vara lika bitterljuv som just kärleken är. Sedan ska jag någon gång bosätta mig ett slag i Prag, för känslan jag har när Praha ligger under fötterna har jag inte känt någon annanstans. Och om jag får välja själv så finns någon som jag vill ska hålla om mina höfter när jag sover, kyssa mina axlar och förälskas i livet tillsammans med mig. Om jag hade fått välja, alltså. [email protected]. Puss!

2010-10-25 » 01:34:12 BLOGG: http://barfotadans.blogg.se/
Ingmarie Gärdström

Doften av JORDGUBBAR. Det påminner om sommar och trevlig umgänge....

2010-10-25 » 07:06:08
Annsofie

Doften av Axe påminner jätte mycket om min halvbror som dog för tre veckor sedan. Varje gång jag känner den doften tänker jag på honom och önskar att han fortfarande fanns och på dom underbara åren vi fick.

2010-10-25 » 08:18:31 BLOGG: http://misssofiiee.blogg.se/
anna

Hej ska man lägga upp beskrivningen i bloggen eller i kommentatorsfältet? =) Ska man länka till din blogg i bloggen i så fall? Och ska man sen skriva till dig att man gjort det? Jag är sämst på det här med tävlingar xD

2010-10-25 » 09:57:43 BLOGG: http://[email protected]
Cecilia

Pumas: flowing påminner mig om min underbara storasyster som jag skulle göra vad som helst för! Hon är min bästa vän!



Sen gillar jag även rökdoft, konstigt nog.. Det påminner mig om när jag var barn och var hos min farmor och farfar på sommrarna. Saknar det jättemycket!

2010-10-25 » 10:29:36
sofkaa

Britney Spears doft fantasy var en av mina första parfymer så därför minns jag den så väl. Jag hade nyss träffat en ny kille , en kille som var to die for. Jag använde alltid den parfymen när jag träffade honom. Så den får mig att bli påmind om hur kär jag var och hur de pirrade i magen när jag såg honom. Idag efter 3 år är vi fortfarande tillsammans och min pojkvän minns också doften.

2010-10-25 » 10:39:41
Cecilia

När jag luktar på Calvin Klein's One summer tänker jag tillbaka på gymnasietiden. Jag bodde själv och träffade massvis med nya vänner, vänner som jag kommer ha kvar resten av livet. Vi hittade på mycket bus och livet lekte. Nu efter gymnasiet har jag flyttat till en annan stad. Saknar mina vänner oerhört mycket. Men jag kommer aldrig glömma the time of my life!

2010-10-25 » 10:50:36 BLOGG: http://ceciliaadrienne.blogg.se/
Emeli

Den vackraste doften som finns är när blommorna börjar blomma och det doftar helt ljuvligt ute. Då vet man att sommaren är här med dess underbara värme.

2010-10-25 » 11:33:19 BLOGG: http://emeliochnathalie.blogg.se/
Märtha

Avril Lavigne's Black star luktar helt otroligt gott! Köpte den förra året. Och hade den konstant tills den tog slut! Så fort jag känner den doften så tänker jag på Partykryssningen Sthlm - Riga, som jag och en polare åkte på i Januari i år. Det var helt sjukt roligt, och jag tänker på det varje gång jag känner den parfymen :)

2010-10-25 » 11:55:52 BLOGG: http://philipssons.blogg.se/
Jonna

Olika dofter återupptar olika minnen från livet, DATE party påminner mig om högstadielivets galna upptåg, Lacoste touch of pink påminner mig om min & syrrans greklandsresa, en manlig doft CK påminner mig om min nuvarande sambo, första gången vi träffades och doften satte sig som klister i mitt minne, åkte nämligen iväg på en resa strax efter vi blivit tillsammans och för att jag saknade honom så mycket letade jag efter hans doft på taxfreen, sprayade på en provlapp och bar med mig den i min väska hela resan :-) mm....

2010-10-25 » 12:16:45 BLOGG: http://jonnapauliina.blogg.se/
Erika

När jag känner en doft av en speciell parfym som jag ej kommer på va den heter men som min mamma använde/använder så känner jag mig så himla lugn. Då blir jag att tänka på när man var liten och mamma satt och höll om en och man kände att man var skyddad mot allt ont i världen till slut så somna man där i famnen. Tänk va en mamma kan göra=)

2010-10-25 » 14:23:35
Marion

Lacoste Homme Red påminner mig om min pojkvän, han hade alltid på sig den i början när vi träffades. Så varje gång jag känner den doften får jag det där nykära känslan! :)

2010-10-25 » 14:49:12 BLOGG: http://marioncharlottewagby.blogg.se/
Jessika

Min nuvarande parfym Lolita Lempicka, ett blått litet glasäpple med små "diamanter" på. Den doften påminner mig om min mamma och om att man måste vara vuxen i denna världen, men samtidigt kan man inte släppa sin barndom. Man måste hålla fast vid barnet och glädjen inom sig fastän världen utanför inte alltid är lika glittrande och sagolik som barnens fantasivärld, men visst vill vi väl alla kunna vara kvar i den sagovärlden? Det känner jag iaf att jag är när jag bär den parfymen, även om den samtidigt påminner om mognad och att växa från ett litet barn till en mogen kvinna.

2010-10-25 » 15:07:31 BLOGG: http://f-freak.blogspot.com
Johanna

En doft som påminner mig om något fint är farmor. Hon gick bort för några år sedan, men när jag var liten var jag hemma hos henne så ofta jag kunde. Hon luktade mentol och nybakade bullar. Kanske inte låter så gott tillsammans men det är ju bara jag som kan komma ihåg, hon luktade farmor.

2010-10-25 » 15:11:28
Terese

CK summer, påminner mig om Ayia Napa 08 när jag var där tillsammans med ett helt gäng med vänner. Det var sena kvällar och tidiga morgnar, dans och sol. Och lite för mycket festande! En helt oförglömlig resa vill jag lova! När vi var där nere så hängde vi mycket med ett norskt gäng. Det visade sig då att en av de norska killarna hade exakt samma parfym som mig, alltså CK summer! Sedan dess har jag aldrig använt den och tycker bara att den luktar kille!

2010-10-25 » 16:03:54 BLOGG: http://twominutes.blogg.se/
IDAJOSEFINS

jag älskar doften av jordgubbar! en söt och underbar doft som verkligen förknippas med sommaren, min absoluta favoritårstid. sol, bad, värme och jordgubbar. kan det bli bättre?



det var min lilla förklaring, ha det underbart:DD

2010-10-25 » 16:36:45 BLOGG: http://idajosefins.blogg.se/
Claudia

Briteny Spears parfym Fantasy påminner mig om mig och min bästa vän för nästan exakt ett år sen, det är nästan så att jag kan gråta när jag känner doften. Jag saknar dom tiderna så otroligt mycket och hoppas jag kan bli lika lycklig igen.



Med denna parfymen vill jag skapa minnen, denna parfymen är verkligen passande eftersom den står för ''Choose your own destiny'' för från och med nu vill jag börja om mitt liv, bli en bättre person, skaffa fler vänner, bara vara jag, vara lycklig.

Därför passar den parfymen mig, jag har bytt väg och valt mitt eget öde.

Denna parfym blir pricken över i'et, en helt ny jag. Den jag egentligen är.

2010-10-25 » 17:04:42 BLOGG: http://claudiasgarderob.blogg.se/
Eve

Doften av nytvättade kläder får mig att genast tänka tillbaka på en kväll för en sommar sedan när jag äntligen fick en kram av en kille som jag så länge längtat efter. Fjärilarna flög i min mage och jag kommer inte ens ihåg vad han sa eller vad han hade för kläder på sig. Allt jag kommer ihåg är att han luktade otroligt gott och hade världens finaste leende. Nu bor han långt borta och när saknaden kommer så är det ett fint minne att hålla fast vid.

2010-10-25 » 18:06:35
Nina <3

På somrarna brukar jag och min familj åka ner till mormors lantställe i skåne, ett ställe som heter Viken, som ligger precis mitt emot Danmark. Mormors hus där nere ligger precis vid havet, och det ligger alltid riktigt riktigt mycket tång där vid stranden, och därför får jag en sådan där härlig, lycklig barndomskänsla varje gång jag känner lukten av gammal tång!

2010-10-25 » 20:37:40 BLOGG: http://skoskaf.blogg.se/
yvonne

Min nuvarande favoritparfym är Touch of pink från Lacoste. Den doften påminner mej om min pojkvän (nej, det är inte han som använder den, haha) utan för att han köpte den till mig som present. Han bor nästan 450km ifrån mej, så doften av denna parfym får mig att tänka på och sakna honom. Doften påminner mig om kärlek, vacker kärlek.



Om man bortser alla parfymer och deras dofter så är doften av nybakade bullar det bästa som finns. Den doften, om något, innebär total lycka.



Om jag vinner denna parfym skulle jag få ett nytt doftminne. Något som helt säkert skulle påminna mej om dig och din inspirerande blogg.

2010-10-25 » 21:38:18 BLOGG: http://yvonneee.blogg.se/
Kaisa

Jag fick nyss en ny parfym av min mamma som hon har andvänt innan. Det är min favorit parfym eftersom att den får mig att tänka på min mamma- hon har ju andvänt den mycket innan. Den luktar liksom mamma :).

2010-10-26 » 14:43:40
Alva

Jag har en parfym som heter Date lucky. Den påminner mig alltid om när jag var och hälsade på min syster, Vi var och bowlade och hade jätte roligt.



Jag hoppas att jag kan få komma ihåg nya minnnen med den här britneys spears nya parfym.

2010-10-26 » 15:48:52 BLOGG: http://candiz.blogg.se/
Erik Lundström



Jag och min tjej har snart varit tilsammans i fyra år. När vi hade varit tillsammans i 2 år köpte jag en annan Britney Spears parfym till henne och det blev tydligen hennes favorit. Nu är den slut och det enda hon tjatar om är att hon vill ha en ny. Hon såg den här på reklamen häromdagen och brast ut i ett SKRIK: Den ska jag ha! Eftersom vi firar fyra år snart och dessa årsdagar tydligen är väldigt viktiga för er tjejer (haha) så hade jag grymt gärna gett denna till henne! Vad gör man inte för att göra tjejen glad? ;) Borde ha en stor jävla eloge för att jag ens ställer upp i en bloggtävling på en rosa blogg, det tar emot som kille ska du veta ;) Men som sagt, vad gör man inte för den man älskar?



2010-10-26 » 17:36:50
BlueVelvet

naomi campbells parfym får mig att tänka på min och min mans smekmånad som vi hade tillsammans i Hurghada. Och varje gång jag tar den på mig så tänker jag på oss, vårt bröllop, turen vi tog till en öde ö och bara njöt, underbara middagar i värmen. Lustigt att en parfym kan få en att minnas sånt man annars inte tänker på.

2010-10-26 » 17:39:47 BLOGG: http://bluevelvet.nu
isabella

Min gamla parfym "Ocean Loung" av Escada påminner mig om min resa till Montenegro som jag gjorde med familjen. Och det var första gången jag träffade mina släktingar som bor där. Så det var en riktigt kul resa!

2010-10-26 » 19:04:05
evamar

Nybakade bullar påminner mig om farmor och farfar. Det finns ingen doft som kan framkalla så mycket barnlycka och kärlek som just det och det är underbara känslor.

2010-10-26 » 20:26:30 BLOGG: http://evamar.blogg.se/
elin

jag skulle ju kunna välja en doft som kanske går o beskriva bättre eller kanske som fler förstår. men nu väljer jag att berätta om en doft som jag aldrig någonsin kommer glömma, det är doften av ett nyfött barn, bara några sekunder gammalt, det är den ljuvligaste doft jag någonsin känt, det doftar LYCKA, det luktar DET FINASTE JAG NÅGONSIN MÖTT. <3



(o nej, det luktar inte blod eller något annat snusk..utan helt rent o ja, helt underbart)

2010-10-26 » 20:58:15 BLOGG: http://jelinne.blogg.se/
Melika

Hej! Vet att doften jag kommer säge låter konstig men ska förklara. Doften av salladsdressing, haha, men den påminner mig om en riktigt rolig dag/kväll jag och mina tjejer hade. De är för mycket för att föklara allt men, en av dem sa att det luktade som en kille vi känner, och han har lixom en god parfym lukt, medan salladsåsen stank typ sur yoghurt :P haha så hände massa roligt den dagen så aa :D

2010-10-26 » 21:25:42
carolinakarlsson

jag är gärna med och tävlar!



Den parfym som jag har nu (Jessica Simpson - Fancy) påminner mig om min första innebandymatch någonsin eftersom att jag hade på mig parfymen då, vi mötte ett ganska svårt lag jag var väldigt nervös innan men såfort jag hörde domarens pipa så släppte allt, jag blev ett med laget! Känslan jag fick när jag fick den underbara passningen som gjorde att jag satte bollen rakt i krysset, alla i laget stormad ut till mig och jag var så lycklig. Du kanske tänker "det var ju bara en innabandymatch" men det är så mycket mer än så! Det är kärlek helt enkelt. Tänk dig det i världen som gör dig lyckligast, exakt den kännslan!



2010-10-26 » 21:53:50 BLOGG: http://carolinakaarlsson.blogg.se/
Gniztra

Tommy girl påminner om när min man och jag träffades på 2 daten..då fick jag den..

David coolwater påminner om när jag och min polare var utomlands och jag brände mig på en manet..

gjorde asont..

Britney curious påminner mig om när arbetade som Britney lookalike på en hotellinvigning för några år sen..



Osv...

pusss



__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶

_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__¶¶¶¶

¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__¶¶¶¶

¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__¶¶¶¶¶

¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ _¶¶¶¶¶

_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶

_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶

___¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶

_____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶

_______¶¶¶¶¶¶¶¶

_________¶¶¶¶

__________¶¶

___________

__________

_________

________

______¶__¶¶¶_______¶¶¶

______¶_¶_¶_¶¶¶¶¶_¶_

____¶__¶__¶__¶___¶__¶__¶

____¶_¶¶¶_______¶¶¶_¶

___________________

__________________

____¶¶_¶__¶¶___¶¶__¶

___¶__¶__¶__¶¶___¶¶__¶

___¶__¶__¶___¶¶¶___

____¶_¶____

_________¶¶¶_

_________¶¶___¶¶

___________¶¶¶¶¶__¶¶

___________________

_________¶¶¶¶_________

___________________

_____¶¶¶__________

_____¶¶¶¶______¶¶¶¶__¶

_______________¶_¶

_______________¶¶

_______________

_________¶¶¶¶¶¶____

______¶¶¶_______

______¶¶¶__________

____________________

___________________¶¶¶¶

2010-10-26 » 23:34:03 BLOGG: http://WWW.IMPROVEME.SE/GNIZTRA
Michaela / foto, vardagsliv & bloggdesign

guu va spännande det är ;o vem vinner?! :o ooohhh!

Hoppas det är jag så klart ^^ hahah!

2010-10-28 » 09:08:57 BLOGG: http://soeticz.webblogg.se/
Linn♥

den parfymen som är i mitt minne är

Paris Hilton Can Can, den hade jag

på mig hela vinter förra året och när

jag känner lukten av den får jag upp en

massa bra minnen från tiden då allt var bra,

den parfymen får mig att bli glad för den får

mig att tänka positivt men ibland kan

den få mig att fälla några tårar för att

jag vill gå tillbaks i livet men de är

bara att hålla huvudet högt upp och se framåt i framtiden :)

2010-10-29 » 12:47:06

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0