Kan vi inte försöka vara glada för andras skull? :)

Kommentarer
matilda

Ni är ju så sjuuukt omogna när ni skriver så där. Man kan inte planera livet! Fatta hur tråkigt det skulle vara!

Vad sjutton spelar statistiken för roll? Det är ju bara skitsnack! Jag tycker det är ett moget beslut, och skulle de skilja sig så är de deras sak. Det finns många, tro mig, M Å N G A barn som mår bra trots att deras föräldrar är skilda! Jag vet, jag känner flera!

2012-03-26 » 19:50:46
Julia

Åh herregud! Att folk orkar lägga sig i! Tänka sig att alla andra runt omkring en är experter inom så mycket när man är gravid. Vad skönt det vore om alla bara kunde hålla sina tycken inom sig! Ta inte åt dig :)

2012-03-26 » 20:01:13 BLOGG: http://cholia91.blogg.se/
Malin

Men herregud, vad är det för fel på folk alltså? Klart det kommer gå bra för er, det är väl hur bra förutsättningar som helst att ni älskar varandra så mycket liksom. Kram!

2012-03-26 » 20:06:30 BLOGG: http://mejline.blogspot.com
Sara- mamma i juni

Så tragiska människor det finns! Avundsjuka kallas det, inget att bry sig om :) ni kommer klara det galant! Kram

2012-03-26 » 20:08:15 BLOGG: http://frookensara.blogg.se/
Linn - väntar på liten

Du ska absolut inte bry dig ett skit om vad de där puckona tycker och tänker, folk tycker så jävla mycket. Huvudsaken är att ni och lillhjärtat mår bra och är lyckliga och sedan resten kan strunta för ni vet hur bra ni har det tillsammans och att ni kommer klara det galant och det är det enda som räknas. Korkade människor finns det gott om. Sköt om er! Kram

2012-03-26 » 20:59:12 BLOGG: http://ohlssonsdotter.blogspot.com
Angelica

Vad är det för jävla läsare du har Sara? Tur att du är stark och vågar stå upp emot kritiken. Klart att folk har synpunkter på att ni blev gravida snabbt in i förhållandet men vem är andra att döma? Ni skyddade er och du blev gravid ändå, det ser jag om något som ett mirakel! Och jag tycker ni har gjort ett klokt gemensamt beslut som kommer skänka er så mycket glädje men såklart också en del jobbiga stunder som vaknätter och skrik men det är precis som du skriver, det är ert första barn, ni är nybörjare oavsett om ni varit tillsammans i ett år eller 25 år. Jag önskar er all lycka till. Det kommer gå bra. :)

2012-03-26 » 21:01:55
Emilia Möller

Förstår inte hur folk tänker när man kan säga så till någon annan. Hur dåligt man själv måste må när man inte kan vara glad för någon annan eller bara inse att man annars bara kan hålla tyst! Håller med dig sara i detta inlägget.



Vill också gratulera och berätta att jag är hur glad som helst för dig och att du hittat rätt! Vet precis känslan och den är helt underbar! Tid och rum försvinner med kärlek utan krav, finns inga ord som räcker till. Många kramar från mig <3

2012-03-26 » 21:04:23
Frida - mamma till Elsa & lillebror i magen

Men det finns folk till allt! Även om bebisen inte var planerad så är den väl lika älskad för det? Jag förstår att ni längtar efter henne :)

2012-03-26 » 21:34:18 BLOGG: http://allgren.blogg.se/
Frida - mamma till Elsa & lillebror i magen

Avundsjuka idioter. Snart är bebis ute :D

2012-03-26 » 21:46:12 BLOGG: http://allgren.blogg.se/
Linda

Människor som skriver dessa saker är sura jävla bitterfittor som själv högst troligt inte är särskilt nöjda med sitt liv å ägnar sin vakna tid till att klanka ner på andra för att få deras liv att verka mindre bläigt!



Vad alla göra är väl deras egna beslut så länge de inte skadar någon å jag tror faktiskt att älska barnet gör man lika mkt även om den blev till efter 3 mån eller 3 år. Lika seperationen kan uppstå i vllka fall som helst, dvs även de som varit tillsammans å lärt känna varandra bättre som denna påstod då.



Det är ju skillnad på att dejta i 1 år och inte bo tillsammans alls osv. Men är man med varandra mesta delen av tiden å delar vardagen så känner man nog varann väldigt bra redan efter 1 år.



Ni kommer klara detta galant!

va härligt att du äntligen funnit dig själv å hittat lyckan i livet å bättre blir de( å självklart några jobbiga stunder, men what does not kill you make you stronger!!



Krami på er!!

2012-03-26 » 22:07:41
Linda

Jisses, stackars bittra människor! ;)



Jag känner igen det där sen jag o D blev gravida, då hade vi varit tillsammans 7 månader, men det va ändå lite halvplanerat. Struntsamma, va jag skulle komma till är att måååånga gick o sa att "det kommer aldrig hålla mellan dom". Här står vi nu, nästan 8 år senare, gifta o har Tre barn. In your face, säger jag till de som snackade! Och statistiken kan ju anonym köra upp nånstans ;)

Kraaaaamar till er!

2012-03-26 » 22:40:47 BLOGG: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Carro

Jag och Kim har ju varit ihop i 10 år snart, ändå lär man känna varandra på nytt när man får barn. Man lär ju känna varandra som föräldrar... Så på det viset kan jag tycka att det är bra att flytta ihop och skaffa barn snabbt, då får man lära känna "den rätta jag" på en gång. Men om man bor isär först så lär man känna varandra som särbo, sen flyttar man ihop, och ska lära känna varandra som sambos. Sen får man barn, och ska lära känna varandra som föräldrar. Egentligen låter det som att ett förhållande borde ha större risk att krascha då, när man hela tiden blir nya personer för varandra...



Sen precis som du säger, en bebis skriker oavsett om man varit ihop 1 år eller 25 år. Man hittar alltid saker att klaga på. Man blir trött. Man hinner precis somna och så vaknar bebisen IGEN! Man blir irriterad för att man inte får sova. Men sen ser man sin bebis le. Eller så börja bebisen asgarva när ena föräldern nyser! Och så får man se bebisen ta sina första steg... Det är värt allt! ALLT! :)

2012-03-26 » 23:10:22 BLOGG: http://carroscaroline.blogg.se/
Johanna

Äh fy fan vilka jävla idioter. Det är såna där ensamma jävlar som inte har nåt bättre för sig än att trycka ner andra. Ta inte åt dig har fått höra samma skit från folk som man inte känner men som tror dom vet allt för att statistiken visar en sak. Men ska man följa statistiken så blir ju allt så förutsägbart ;)

2012-03-27 » 00:40:24 BLOGG: http://mostlund.blogg.se/
Bella

Fy vilka elaka kommentarer! Har man bara negativa och elaka saker att skriva, så kan man lika gärna låta bli, och man ska defenitivt sluta läsa. men de fortsätter ju uppenbarligen att läsa, så något intressant måste de ju tycka att det står i din blogg :) Det är såna människor som bara är avundsjuka, de saknar något i sina egna liv! Det med att hur du än vrider och vänder på det som kommer bebisen alltid att vara ett misstag, eller hur det nu stog. Så fruktansvärt okänsligt att skriva! Det är precis som om människan var tanklösare helt plötsligt. Man ska absolut inte kommentera saker man inte ha nån aning om. Det är du, ni som känner er själva bäst! :) Du ska absolut inte bry dig om vad de säger! Följ ditt hjärta, det brukar alltid lösa sig till det bästa då :) Hoppas allt går bra för er! Nu är det inte långt kvar tills er lilla dotter kommer :)

Lycka till! :)

2012-03-27 » 08:33:36
Fia - väntan på majbebis

Förstår inte hur folk kan med att säga en sådan sak! Som du skriver, ett barn kräver lika mycket oavsett hur länge man har varit tillsammans.

Det kan ju till och med bli lättare för er än för några som varit ihop i evigheter.

Vi har varit ihop i fem år nu i april och till och med vi har fått kommentarer mellan raderna att vi skaffar barn för tidigt. Visserligen var det inte helt planerat och kom som en chock för både oss och andra tror jag, då bebis kommer mitt i Kristoffers studier. Men vi är lika glada för barnet oavsett när, och ser det mer som att han har möjligheten att vara hemma mer och vara mer delaktig.



Eh, folk skall alltid lägga sig i onödigt mycket och dessutom vara anonyma. Fegt!



Ser att det är fler som skrivit kring att ett barn skriker lika mycket oavsett hur länge man varit tillsammans och oavsett hur bra man känner varandra. Det finns ju de som får barn innan de varit tillsammans i 9 månader med, så allt går ;)



Jag tror att det kommer gå superbra för er och att ni kommer klara det lika galant som "gamla" par! Stå på dig och kämpa vidare sista veckorna så har ni ert hjärta hos er snart!

2012-03-27 » 08:59:10 BLOGG: http://spegelreflex.blogg.se/
Maria

Tråkigt att det får pågå mobbning i sådant stort omfång på internet. Det gör mig ledsen! Försök att inte ta åt dig. (Vilket jag vet är svårt) Spelar ingen roll hur länge ni varit tillsammans, ett barn vill ha lyckliga föräldrar det är viktigast!

Såå njut nu av sista tiden som gravid och lycka till med allt!

2012-03-27 » 09:29:59 BLOGG: http://mariachristnasoderstrom.blogg.se/
Lina

Gud vad taskiga kommentarer ! Varför ska folk ens yttra sig? Jag tror att de är bittra och hatar sina liv.

Jag önskar er all lycka !

2012-03-27 » 09:36:15 BLOGG: http://dooot.blogg.se/
Bullmamam

Herregud alltså. inte värt att ta åt sig. Puss på dig Sara, puss på hela er mysiga familj! <3

2012-03-27 » 14:04:14 BLOGG: http://klarhaa.blogspot.com/
Sara

Ett barn kan va önskat men inte planerat, finns dom som pratar om barn men vill vänta så råka det bli tidigare. Så det andra inlägget du hade fått gjorde mig arg, jag å min sambo träffades 21/12-08 å jag plussa i januari 2009. Jag å han är ihop ännu vi fick vårat andra barn den 4/10-11. Känner folk runt omkring mig som vänta några år innan dom skaffa barn å många av dom lever inte ihop längre, så varför ha mage å säga att det är omoget att skaffa barn fort. Tycker att så länge man vet vad man ger sig in på å känner sig redo så är det bara tuta å köra.



Men vars man än är så finns det folk som är elaka, folk som inte ha nått liv å måste vara avundsjuka på vi som har det bra. Hoppas du ine tar åt dig av nått det negativa som skrivs.

2012-03-27 » 14:22:12 BLOGG: http://sahara1983.blogspot.com/
Denise

Ojojoj, vilka elaka människor det finns. Elaka och bittra. Stackars människor som inte har annat för sig än spy galla över andra människors livsval..



Klart det inte kommer vara rosor och rosa moln alla nätter med skrikande bebis. Men det kommer det inte att vara för mig och min sambo heller. Trots att vi varit tillsammans i över 6 år och verkligen ville bli gravida då vi plussade.. Inget sådant spelar någon roll i huruvida det kommer hålla eller inte då man väl lever småbarnslivet. Det är då det handlar om att ta mogna beslut, arbeta sig igenom svåra situationer och även hoppas på lite flyt och tur. Om 10 år kan vi sen jämföra vem som klarade det och vem inte, innan dess är allt spekulationer :)



Lycka till!!!

2012-03-27 » 17:21:41
nellan

Asså Maja å Anonyma fega kräk. Varför i helvete läser ni ens Saras blogg?

Ni borde fan skämmas över era fula,fega kommentarer!!!

2012-03-27 » 19:25:05 BLOGG: http://nellansnews.blogspot.com
Johanna Le

haha men jisses va barnsliga kommentarer... Hur kan folk ens tro att de kan säga hur en själv kan känna eller tänka... det undrar jag väldigt mkt!

2012-03-27 » 21:50:02 BLOGG: http://summerchild.devote.se
lina

VAD ÄRE MED FOLK?!



jag o ronne har varit tillsammans i tre o ett halvt år. skulle vi vara mindre lyckliga än ett par som varit tillsammans i sju år? haha.



fjanterier. antal år har inget med saken att göra..



min kompis felicia var tillsammans med jonas i tre - fyra månader innan hon blev gravid. nu har dom två barn o är gifta.



att det är jobbigt med sömnlösa nätter o att man kan ta ut det på varandra kan hända ALLA oavsett förhållandeår på nacken. vilka töntar! snacka om att ha två hjärnceller.

2012-03-28 » 19:04:40 BLOGG: http://millblomskan.blogg.se/
anna

men OJ, jag blir helt chockad när jag läser. vad har folk för fel? seriöst! finns så mycket jag skulle vilja säga, men jag blir bara förbannad. både du och den som kommenterar vet att det inte ligger något i vad den skriver. ta hand om dig! stor kram!

2012-03-28 » 20:52:35 BLOGG: http://madeinjapan.nu
Isabell - Illustratör & Webbdesigner

Men usch vad elaka människor kan vara.

Du & din kille snarare lär känna varandra lite på nytt skulle jag vilja säga.

Att få kämpa tillsammans & se på ett nytt sätt hur starka ni är tillsammans.



Planerat eller oplanerat barn, klart man är osäker från början om de är oplanerat, men har man väl bestämt sig så kommer man aldrig ångra sig. Jag har inga egna. Men jag längtar tills det är min tur då det just nu är mitt mål i livet, att få barn. Och jag kan bara gå efter vad min egna mor har sagt till/om mig. Hon har aldrig ångrat mig ett ögonblick!

2012-03-29 » 21:11:24 BLOGG: http://keilys.org
Våran Lycka - Den kommer..

Men SHIT vad e d för människor.



Grattis till 1 års dagen så häri efterhand och ni kommer bli underbara föräldrar=)

2012-04-01 » 01:33:38 BLOGG: http://varanlycka.blogg.se/
sabina

Men fyfan. allt måste väl inte vara planerat för att det ska bli bra?

Våran dotter var defenitivt inte planerad, men vi älskar henne lika mycket för det.

Tror folk lär sakna en del hjärnceller och är nog gröna av avundsjuka för att ni ska bli en liten familj =) Stå på dig och lycka till när bebisen kommer =)

2012-04-01 » 14:16:48 BLOGG: http://swilen.blogg.se/
Monia - mamma till Tuvalie

den som skrivit det där verkar inte ha mycket innanför pannbenet??!



De flesta graviditeter är INTE planerade, men barnen lika älskade för det!!



Och den andra kommentaren: Ja barn skriker - det gör dom ju oavsett hur länge föräldrarna varit tillsammans! Herregud.



Jag och min sambo var snabb med att skaffa barn också. vi hade varit ett par 6 månader ungefär när vi fick reda på att vi väntade en liten :) Nu är hon här och allt går hur bra som helst mellan oss. Lillan har ju kolik och utsätter oss och vårat förhållande för en stooor påfrestning, men vi klarar det hur bra som helst! Fast vi inte varit ihop i hundra år... ;)



Stå på dig!:) Kram

2012-04-03 » 14:27:49 BLOGG: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Jessica

Haha, kunde inte låta bli att skratta lite.. Vilka människor det finns. Här ligger jag hög gravid i vecka 34. Jag och min sambo har varit tillsammans ett år på BF dagen, det vill säga den 13 juni.



Vår graviditet var inte planerad men satan vad glada vi blev. Kan tillägga att vi fick veta att jag var gravid så sent som i vecka 24 så vad gör man? Man blir världens lyckligaste!



Önskar dig, Johan och bebis all lycka i framtiden!

2012-04-26 » 07:09:16 BLOGG: http://tiohundraarton.bloggplatsen.se/
Emma

sånt där gör mig fan förbannad och då ska jag allt få yttra mig lite, ALLA BARN ÄR MISSTAG eftersom någon gång under graviditeten får föräldrar lite småkalla fötter och funderar "har jag gjort rätt?!".. ALLA får kalla fötter, även om dom inte säger det.



so what om sara var tveksam till att skaffa barn, hon gjorde helt rätt som tänkte efter och kände vad som var rätt för henne och johan, ingen har rätt att dömma dom för deras tänkande!



2012-05-08 » 11:08:02 BLOGG: http://roxxxymakeup.blogg.se/
Emma

kan även berätta om min svägerska som blev på tjocken som sjuttonåring, behöll barnet..idag 11 år senare, har hon 3 ungar och den 4:e påväg inom en månad med SAMMA PAPPA till barnen

2012-05-08 » 11:10:10 BLOGG: http://roxxxymakeup.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0