Här kommer familjen Svensson, håhåjaja.

Kommentarer
Frida

Om man får vattkoppor när man är bebis finns de en chans att man får de när man blir lite äldre igen. Men de är ju inge farligt att vara så liten, min brorsdotter fick de när hon va ungefär en månad så de är ju inte hela världen :)

2012-07-04 » 20:52:36
J

Läste nyss om det själv och det verkar som om bebisen kan ha visst skydd- om man ammar. Annars kan de få det men det blir tydligen oftast lindrigt, dock vill man inte att så små barn som våra ska ha det ändå eftersom det ju kan bli allvarligt. Så vill jag iaf minnas att slutsatsen blev :).

2012-07-04 » 21:04:15 BLOGG: http://welcometothedollhouse.blogg.se
tezz

åh så mysigt!!
jag har med hört om det där o tror nog att det stämmer! det brukar ju ta ca 2 veckor innan de bryter ut..
hoppas att hon klarar sig för håller med dig om att den tiden inte riktigt är inne. min största på 3,5 fick det på sin 1års dag. lillkillen har inte fått den än. vi letar efter det. vill ha innan dagis drar igång!

2012-07-04 » 21:04:25 BLOGG: http://tezz87.blogg.se
tezz

åh så mysigt!!
jag har med hört om det där o tror nog att det stämmer! det brukar ju ta ca 2 veckor innan de bryter ut..
hoppas att hon klarar sig för håller med dig om att den tiden inte riktigt är inne. min största på 3,5 fick det på sin 1års dag. lillkillen har inte fått den än. vi letar efter det. vill ha innan dagis drar igång!

2012-07-04 » 21:04:52 BLOGG: http://tezz87.blogg.se
Alexandra

Jag hade inte velat att Freja fick det nu när hon är så liten. Hade inte smittat henne medvetet eftersom det kan vara farligt när de är så små, tids nog får de ju oftast det ändå liksom. Annars kan man ju ta det "medvetet" när de blir lite större i alla fall.

2012-07-05 » 17:48:56 BLOGG: http://frejasmama.blogg.se
E

Tror man kan bli väldigt sjuk om man får det innan man blir 6 månader. Så ni borde hålla er borta från kusinen ett tag. Iaf vart en jag känner jätte dålig när hon var 6 månader och fick det. Men det är väl olika på olika barn. Som allt annat! :)

2012-07-05 » 20:14:41
Sara

Gött att bli av med leverfläckar! Har ett par stycken som blivit större nu under graviditeten och som jag gärna hade tagit bort redan igår! :P Hur tog de bort dem? Har hört att man kan göra på lite olika sätt.. Skar de bort dem, användes laser lr snöre/sytråd kanske?

Svar: Först fick jag bedövning, sen skar de bort dem och sydde ihop :)
None None

2012-07-05 » 20:20:33
Mia

Är bara via amningen som det skyddar mot viruset. Så håll er borta så får vi hoppas att ni slapp de!Är tydligen rätt farligt för små bebisar att få just vattkoppor. Dom kan ju ite direkt säga hur dom mår och hr ont de gör=(../Mia

2012-07-06 » 11:35:47 BLOGG: http://www.miahh.blogg.se

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0