These reeling emotions they just keep me alive, they keep me in tune.

Kommentarer
Linda

Vist är det tråkigt med negativa kommentarer. Speciellt om man får många. Har inte läst din blogg så länge men jag tycker att du verkar vara väldigt vuxen och förståndig för din ålder. Kanske kom med graviditeten. Tycker förövrigt att det är supermysigt att läsa om din graviditet, då jag själv funderar på att bli gravid detta år. Kram

2012-01-22 » 20:00:47 BLOGG: http://lindatunstrom.blogg.se/
Emelie, Mamma till David och Gravid

Håller med! Folk frågar oss hela tiden om vi hoppas på en tjej denna graviditet... Blir sååå otroligt arg! Vi önskar inte kön, vi hoppas inte på om vi får en tjej eller kille, det enda vi vill ha det är en frisk bebis!! Det är det enda som spelar någon roll! Speciellt efter den resan vi har varit med om till att bli gravida. Vi önskade ett syskon till våran son och vi hoppas på ett friskt barn.



Sv: Åhh vad bra att det är inom samma vecka! :D Vi ska inte kolla kön. Kollade inte heller med sonen utan vill få reda på det vid förlossningen. Som sagt, vi vill bara ha ett friskt barn :)

2012-01-22 » 20:39:49 BLOGG: http://enmammaskarlek.blogg.se/
milla

vet hur det är!

det värsta jag vet är/var när någon frågar mig om jag blev besviken nu när jag fick en tjej till för visst ville jag ha en av varje??

nää vi ville ha en frisk bebis o vad det sen blir spelar väl ingen roll!

Skulle aldrig byta ut mina tjejer mot något!!

Att folk alltid ska tycka så mycket!! kramar

2012-01-22 » 21:43:35 BLOGG: http://www.milla84.blogspot.com
Julia

Åh vad jag spyr på såna kommentarer. Mest på att folk är så otroligt fega att de ALDRIG skriver namn.



Har skrivit till blogg.se flera gånger och önskat en sökfunktion på inloggningen, där man kan söka bland kommentarer. Både på text och ipnummer. På så sätt skulle man ganska lätt kunna kolla upp de anonyma, för med största sannolikhet har de ju kommenterat förut. Då ser man vilka som kommer från samma person och kanske har hon då även råkat kommentera med namn någon gång och då vet man ju vem det är också :)

2012-01-23 » 09:13:00 BLOGG: http://juliaberg.se
Filippa

Känner igen det där, bra skrivet!

2012-01-23 » 12:53:15 BLOGG: http://inspirations.blogg.se/
Hayley

Bra svar! Så länge bebis är frisk, har tio tår och tio fingrar så är väl föräldrarna jätte glada. Fast jag tror säkerligen att man kan hoppas lite extra på ett visst kön men sedan när man väl ligger där med en rykande färsk liten bebis på bröstet så skiter man nog i vilket! :D

2012-01-23 » 13:41:38 BLOGG: http://hayleys.se
Michaela

Jag kände väldigt tidigt i graviditeten att jag bar på en pojke. Jag har ingen aning om vart den känslan kom ifrån men den var så himla stark!

Bara några veckor innan vi skulle på RUL så hade sjukhuset som policy att inte berätta barnets kön men det hade dom ändrat på så det kändes som att det var meningen att vi skulle ta reda på vad det var för kön på bebisen.

Inte för att det spelade någon roll, utan bara för att det kändes fint att kunna prata om magen som han eller hon.

Jag hade rätt, det var en pojke i min mage och jag hade blivit lika glad om det varit en tjej där inne.

Det enda som betydde någonting för mig och min kille i det ögonblicket var att undersökningen visade att allting såg normalt ut och det gjorde det.



Vi hade bara tjejnamn som förslag innan vi tog reda på bebisens kön. Sen kom det upp ett killnamn som vi fastnade för och vi har bestämt oss för det namnet. Det är på något vis en sån som ligger i magen. Skulle sen namnet kännas helt fel när han kommer ut får vi tänka om, men det tror jag inte.



Har ni funderat på något namn till eran flicka? Det finns så himla många fina tjejnamn tycker jag =)

2012-01-23 » 15:37:28 BLOGG: http://youneedahero.blogg.se/
Hannele - mamma till två prinsar

Känner igen det dära.

När jag var gravid med mitt första barn så satt folk och gissade på vad för kön jag väntade på ifrån hur min mage så ut :s dvs har man en stor mage så väntar man en pojk, har en liten mage då äre en tjej :s



När jag blev gravid med nr 2 så gick folk och gissade på att jag väntade en tös för att jag hade en sån liten mage och sedan så kunde folk fråga mig, vad hoppas du på för kön då? jag hoppas att du får en tös så har du en av varje o.O Det är roligare så :s



Men vänta du bara..det kommer bli värre när du börjar närma dig förlossninge nså kommer folk vara på dig och fråga 200 ggr per dag om det är dags snart :P

Menar inget illa men har du redan fått frågor vad du önskar för kön osv så kommer dom även fråga dig om det är på g snart osv :P



Att leka med en gravid är ingen höjdare xD

2012-01-23 » 17:00:09 BLOGG: http://dinmammakanvara.bloggplatsen.se

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0