Sen när blev det okej att klämma på en helt ny bekantskap?

Kommentarer
Kajsa

Lowa Johansdotter Sikström tycker jag :) Jättefin idé, men jag hade valt ett av föräldrarnas namn också som "riktigt" efternamn. Jag heter Hedgren och Martin och barnen heter Hansson fast att vi är gifta. Jag vill INTE byta bort mitt efternamn, men jag kan ändå av egen erfarenhet säga att det kan vara smidigt att i alla fall NÅGRA i familjen heter samma :) Haha :) Men som sagt, absolut ska hon heta Johansdotter också :D

2012-01-17 » 13:19:38 BLOGG: http://kajsaskrypin.blogspot.com/
Anonym

Du ville ju ha ärliga svar om namnet....

2012-01-17 » 13:23:22
Sandra

Du är absolut inte världens tråkigaste. Du är inte tråkig alls. Håller verkligne med dig om det där med att folk ska klämma hur som helst & komma med spydiga kommentarer. Jag minns när jag var i slutet av graviditetn, jag var sjukt trött på att vara gravid. & jag hade gått upp endast 7 kg under hela grav, det liksom syntes inte ens att jag var gravid många ggr. Men så sa en jävla klodda, som jämt skulle säga nåt otrevligt, "OOOJ vad tjcok du har blivit".. & den människan var liksom 3 ggr så stor som jag & var inte ens gravid. Då hade jag sån god lust att bara vräka ur mig nåt skitotrevligt tillbaka. Jag fattar verkligen inte varför man måste gå & säga "haha, vad tjock du är." "kläderna ser lite väl små ut, är du säker på att du handlade på vuxenavdelningen?" "se upp, nu kommer kanonkulan" "har du ätit lite för mkt i helgen kanske? ;)".. Ojoj, listan med irriterande kommentarer kan göras lång. Det är nog påfrestande att vara gravid bara det. Så folk behöver inte hålla på att testa tålamodet med sina spydiga kommentarer. USCH!



& till sist så vill jag bara säga att du är en av dom snyggaste gravida jag sett. Din bebismage är verkligen idealmagen för en gravid <3

2012-01-17 » 13:27:49 BLOGG: http://ohstrom.blogg.se/
Novembersara svarar

Till anonym; Ja, jag ville ha ärliga svar huruvida folk tyckte att namnet lät okej! =) Jag skrev ju här att jag förstår att folk har åsikter? Men fick någon kommentar bland annat om att hon teoretiskt sett skulle stå utan föräldrar för att hon har ett annat efternamn, det tyckte jag lät konstigt! Har väl däremot inte skrivit NÅGOT i det här inlägget där jag skrev att deras åsikter vad fel? Jag skrev att jag förstår att folk har åsikter =)

2012-01-17 » 13:48:32 BLOGG: http://novembersara.blogg.se/
Hayley

Kan man inte säga något snällt så ska man ju inte säga något alls kan jag tycka..

Människor är dumma i huvudet! Usch!

2012-01-17 » 13:59:42 BLOGG: http://hayleys.se
Anonym

Att ta pappans namn sådär och göra till efternamn är vanligt på Island. Känner ett par i Falun där kvinnan är isländsk och mannen är svensk, de födde en dotter och hon heter nu ".....dotter". Jag tycker absolut inte att det är något fel, men man kan ju tänka lite på framtiden, om ni får fler barn och får en pojke, era barn kommer ju inte få samma efternamn då. Detta är nog något man tänker mer på här i Sverige eftersom det inte är vanligt som det är på Island, där är det mer en tradition.

2012-01-17 » 14:01:28
Linnea

Tycker hon ska heta det ni skulle heta om ni gifte er! Kändes väldigt viktigt för mig iaf att vi vart en enhetlig grej. Haha, förstår du vad jag svamlar om? Vi är ju tex familjen Storm :)

Men välj det NI tycker är fint :)

2012-01-17 » 15:28:58 BLOGG: http://emmalinneastorm.blogg.se/
Linnea

& förresten, vet du ifall man går göra så? För man får ju inte 'hitta på' ett efternamn som redan finns. Som Varg tex kan ju inte heta annat än våra efternamn, man får ju inte ta andras. Men vet inte om det är annorlund med 'dotter' namn?

2012-01-17 » 15:34:20 BLOGG: http://emmalinneastorm.blogg.se/
Anna

Jag läser gärna om graviditeten och allt som hör den till, eftersom jag själv är gravid :)



Tycker alla efternamn du nämner passar fint till Lowa :)

2012-01-17 » 15:47:10 BLOGG: http://annacea.blogspot.com
lina

jag köpte en massa mam-nappar till heidi innan hon föddes. men hon VÄGRADE ta dom. totalvägrade. köpte till slut eska - latex, som hon gillade. så köp inte för många, man vet aldrig :p



klart folk ska ha åsikter om namn. dårar. alla tyckte heidi var skitfult. vems bebis var det liksom? deras eller min??



heidi heter MILLBLOM. det var självklart för mej hela tiden. det är unikt. jag vill millblom ska leva vidare i mina barn. min mamma hittade på det efternamnet. betuder mycket för mej. när jag o ronne gifter oss kommer han behålla sitt efternamn o jag mitt. jag vill inte heta lina enlund. känns verkligen inte som jag. sen sa jag till ronne, haha. "Du har en son som heter enlund. den här blire mitt efternamn pÅ!" han hade inget emot det :)

2012-01-17 » 20:04:22 BLOGG: http://millblomskan.blogg.se/
carolina - självkänsla, föräldraskap & graviditet

Oj, bara DU och Johan kan bestämma om namnet tycker jag, ni märker om det känns rätt. Vi har dubbelnamn på Lo!



Vaaa, skulle aldrig tolerera att någon sa att jag såg rund ut över kinderna, haha, hade hotat med stryk :P

2012-01-17 » 20:33:00 BLOGG: http://acarolinas.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0