Denna ständiga bitterhet.

Kommentarer
Monia - mamma till Tuvalie

haha vafan har personen som kommenterat tappats i golvet som liten eller?! Det är DIN blogg och klart du ska skriva precis vad du vill, precis hur det är! Dina läsare har ju ett val att klicka sig in här, eller att inte göra det. Inte ska väl du behöva ljuga för att tänka på andra mammor.. Jag har en dotter som sover ca 21-00, 00-02, 02-05 , 05-06, 06-07, 07-09 , sen gör vi morgon. därimellan vill hon antingen ha mat, eller så vill hon bara pysslas om med napp o.s.v. Klart som fan det är jobbigt att aldrig få sova, men nu efter 6 månader börjar man bli van ;) Och inte blir jag bitter för att andra barn sover hela nätter, det ger mig lite pepp-tänk att "snart så sover min hela nätter också, det verkar ju inte vara omöjligt att små barn gör det ialalfall..."

Så stå på dig och skriv precis som det är och hur du vill, sånna där kommentarer är ju bara skrattretande. Bittar människor kan vara det värsta som finns på denna jord. Efter Pedofiler och Afrika-svälten.

Kram

2012-08-26 » 15:42:04 BLOGG: http://moniasundgrenjansson.blogg.se
Johanna

Du ska självklart inte behöva be om ursäkt för att du mår/har det bra. Blir så trött på avundsjuka personer, som bara "måste" trycka ner andra. Det är ju ingen som tvingar denne person att läsa din blogg!

Jag vill bara tacka för en fin och personlig blogg som du driver. Hoppas att du kommer fortsätta ett bra tag till trots dessa idioter.

Hoppas att du får en fin dag och att du får sovmorgon imorgon igen!

Kram!

2012-08-26 » 16:22:03
Karro

Hej! Har läst din blogg ett par månader men första gången jag kommenterar :)

Jag säger, skit i vad folk kan tro och kan tycka om vad du skriver. Det är DIN blogg och du ska skriva precis vad du känner för utan att vara rädd för vad folk kan ta illa vid sig eller inte. Det kommer alltid att finnas folk som tycker illa om det du skriver. Det kommer alltid att finnas folk som älskar det du skriver. Man kan inte behaga alla!

Så, fortsätt skriva du. Jag har själv en bebis på tre månader och jag tycker det är jättekul att läsa om er vardag! Kramar!

2012-08-26 » 16:32:16
Karro

Hej! Jag har läst din blogg ett par månader men inte kommenterat förrän nu.

Jag vill säga, skit i att folk kan tycka illa om eller ta illa upp m va du skriver. Det är DIN blogg och det kommer alltid att finnas folk som tar illa upp om vad du skriver. Det kommer alltid att finnas folk som älskar vad du skriver.

Jag har själv en dotter på tre månader och jag tycker det är jättekul att läsa om er vardag! Kram!

2012-08-26 » 16:41:02
Linda

Vilken töntig kommentar. Den är ju bara skriven för att försöka få dig att må sämre. Om någon mot all förmodan skulle ta illa upp av din blogg så är det väl bara att sluta läsa den. Alla barn är olika, tro mig jag vet efrersom jag jobbar som förskollärare. Tror och hoppas inte att du tar åt dig av såna kommentarer. Jag tycker att du har en jättemysig blogg.

2012-08-26 » 17:17:30 BLOGG: http://babydrom.blogg.se
Linda

Tänkte fråga en sak för jag tror att vi har cirka samma stl och är ungefär lika långa. När började du märka att kläderna (eller byxorna blir det väl) inte passade längre när du var gravid? Och när började det synas?

2012-08-26 » 17:20:19 BLOGG: http://babydrom.blogg.se
Annika

Men jisses!!

Att folk bara orkar!!

De kan ju lägga av att läsa en massa på nätet, bloggar, tidningar mm då..

Bry dig inte om såna där kommentarer.. :/

Du skriver precis vad DU vill i DIN blogg.

kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

2012-08-26 » 18:08:45
L*

Bry dig då inte om idiotiska kommentarer! Det är väl ingen som bestämmer vilken dygnsrytm just den och den ungen ska ha! Allting ÄR normalt! :)
Du förtjänar att ha en sån "tur" att ha ett barn som vill sova på nätterna! :)

(Jag har aldrig skrivit förr, men har följt din blogg ända sedan vi delade rum i Falun för en hel evighet sedan).. (det var jag som kom in i samma rum efter att du och din pojkvän fått ha rummet ensamma ett bra tag :) )

2012-08-26 » 19:47:12
Camilla - En mammas dagbok

Så fruktansvärt tråkigt!
STÅ PÅ DIG

2012-08-26 » 20:38:27 BLOGG: http://emring.blogspot.com
Therese

Haha stackars bittra människor som alltid ska hitta något att gnälla på. Va glad för att din bebisen snäll, passar de inte att läsa om dig så har dom inget på din blogg att göra:)
Lycka till me lilla skruttan, å ta vara på tiden:)
Kram

2012-08-26 » 21:51:10
Ida

Men åh vad sjukt! För bara någon vecka sen var Stellas rutin att sova bort heeela dagen. Man hade tur om man lyckades ta sig ut på stan innan 15. Sovmorgon fick man varje dag om man bara ville!

2012-08-26 » 22:30:04 BLOGG: http://iekw.blogg.se
tezz

OM MAN nu känner som denna personen gör så får man väl låta bli att gå in på någons blogg. för det är din blogg och du skriver ju om din vardag, inte någon annans. jag tycker det är otroligt korkat att skriva en sån kommentar faktist. alla har det inte lätt, men kan/vill man inte hantera att någon annan har det lite lättare så låt bli att gå in på bloggen i fråga! ganska logiskt. ingen annan kan bestämma vad du ska skriva om.
kom igen liksom.

2012-08-27 » 07:21:35 BLOGG: http://tezz87.blogg.se
Anonym

Vad bra att du biter ifrån! Det borde vara förbjudet i lag att sprida bitterhet. Man kommer ju såå mycket längre med lite kärlek och förståelse. Peace!

2012-08-27 » 09:04:00
Madeleine

Jävla idioter!!! Läs inte bloggen om det stör dig så mycket då! Vissa klarar ju verkligen inte av att andra har det bättre..

Kram på dig!!

2012-08-27 » 12:40:17 BLOGG: http://jaensson.blogg.se
Sara

Den idioten som skrevet är ju inte helt frisk! Ingen har väl tvingat dig att läsa! Läs andra bloggar och ge f*n i att sitta här och skriv massa skit som egentligen bara handlar om dina egna problem! Ryck upp dig å skaffa hjälp mot dit fruktansvärt kassa humör! Sen vet jag mååånga föräldrar vars barn sover hela nätterna! Fruktansvärt respektlöst att sitta och säga att det är fel på Lowa bara för att hon sover! Inget som helst fel på henne! Du bevisar verkligen hur den svenska avundsjukan är! Skrattretande! Ge upp detta barnsliga beteende! Låt andra var glad och förpesta inte tillvaron! Tack!!

JAG och många andra gillar din blogg :) ta hand om er hela familjen!

2012-08-27 » 22:45:29
Alexandra

HAHA vad då inte normalt?!
Klart dom kan sova till 10? systersonen sover typ så länge också.

2012-08-27 » 23:03:58 BLOGG: http://alexandrafolkesson.blogg.se
JessiCa

Men alltså!? Varför finns det ens människor som på fullaste allvar kan reta sig på dom som skriver att dom får sova på nätterna bara för att dom själva har bebisar som håller dom vakna på nätterna!? Jag läser en del mammabloggar och kommer väl ihåg att fler har fått kritik för att skriva om det, men jag fattar seriöst inte? Jag fick inte sova på nätterna under två månaders tid men inte FAN blir jag bitter för att andra får göra det, enda tanken som snurrade i mitt huvud var "jag längtar såååå tills jag också får sova på nätterna". Vissa människor är inte riktigt kloka! Det är sånadär typer som aldrig kan glädjas åt andra utan bara trycker ner sig själva mer och mer av sina egna problem och sedan måste vara bittra på andra som "har det bättre"! Jisses, vad vore deras liv utan internet och att dölja sig bakom anonyma kommentarer?

2012-08-28 » 09:46:24 BLOGG: http://stroonger.blogg.se
JessiCa

Men alltså!? Varför finns det ens människor som på fullaste allvar kan reta sig på dom som skriver att dom får sova på nätterna bara för att dom själva har bebisar som håller dom vakna på nätterna!? Jag läser en del mammabloggar och kommer väl ihåg att fler har fått kritik för att skriva om det, men jag fattar seriöst inte? Jag fick inte sova på nätterna under två månaders tid men inte FAN blir jag bitter för att andra får göra det, enda tanken som snurrade i mitt huvud var "jag längtar såååå tills jag också får sova på nätterna". Vissa människor är inte riktigt kloka! Det är sånadär typer som aldrig kan glädjas åt andra utan bara trycker ner sig själva mer och mer av sina egna problem och sedan måste vara bittra på andra som "har det bättre"! Jisses, vad vore deras liv utan internet och att dölja sig bakom anonyma kommentarer?

2012-08-28 » 09:47:05 BLOGG: http://stroonger.blogg.se
Madeleine - om livet i the OC

Alltså.. VAR kommer allt folk från??? Det måste ju vara människor du känner? Gått i skolan med? Jobbat med? Bekantas bakanta?? Är det nån du vet verkligen inte tycker om dig av nån anledning?! För vilken främling orkar ta sig tid att skriva massa elaka saker hela tiden??

Svar: Haha, jadu, jag vet inte.. Är det någon jag känner som ogillar mig är det någon som håller sig gömd, för jag har ingen fiende direkt vad jag vet, haha :D
None None

2012-08-29 » 02:51:23 BLOGG: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Lina

Men vilken sopa. Ska du hitta på en massa saker då? "Lova har kolik.." så har hon inte det. Kul att kolla tillbaka i arkivet och lösa lögner då? Bara för att andras bebisar har andra sovrutiner. Haha. Den där kommentaren var ett praktexempel på den svenska avundsjukan.

2012-08-29 » 06:34:16 BLOGG: http://millblomskan.blogg.se
martina

Vilken otroligt onödig kommentar av en bitterfitta:/ som alla andra skriver så är det din blogg, som handlar och dig och ditt liv:) men jag hoppas och tror att de allra flesta som läser din blogg inklusive mig är glad för din skull:) men ja kunde faktiskt också känna ibland när man träffade andra mammor att det var mer okej att gnälla om hur lite man sov osv istället för tvärtom, jag hade som du turen att få sova hela nätter, visst tjejerna har vaknat men aldrig skrikit på nätterna:)

2012-08-29 » 17:24:14 BLOGG: http://martinaolofsson.blogg.se
Madeleine

Haha Herregud vilken människa!
Har en åtta veckors hemma som sover mellan 22-8 och närapå sover genom matningen å ev blöjbyte på natten. På dagen är hon pigg som en lärka.
Jag har gått igenom tre perioder, först när har glatt sade hur det var för att bli helt nertryckt i skorna.
En period när jag ljög om jobbiga nätter för då var folk trevliga..
Nu säger jag som det är om folk frågar, men de bitska kommentarer som alltid följer om:
Det ändrar sig, snart blir det annat, hon kanske är sjuk

2012-08-29 » 21:04:04
Jenny

Detta tycker jag är lite roligt=). Ja menar om man nu läser någons blogg och nu tycker att det börjar bli jobbigt att läsa den så kan de väll sluta att läsa den i så fall och låta de som vill få göra det. Det är tyvärr en person med dålig självkänsla och självförtroende som har skrivit detta för varför ens kommentera? Och tyvärr så vet inte denna person om att dens egna självförtroende och känsla svajar även om den själv tror att den är super bra. Jag säger så för att jag själv har vart där och det är inte lätt att inse det. Du har en jätte bra blogg Sara och så fortsätt skriv=). Ta hand om dig och din familj.

2012-08-31 » 00:56:21
Hannele

Har läst fin blogg i några månader och jag tycker att denna blogg är super! :)

Folk ska alltid reta sig på något och om man tycker att det är jobbigt att läsa sånt här så äre väl bara sluta läsa om det är jobbigt..

Och till dig som inte får sova på nätterna ta hjälp från någon istället för att klaga på Sara.
Vadå inte normalt? Min äldsta son sov där som Saras dotter gör nu när han var liten (alla barn är olika!) och idag är han 3 år och är ja som en vanlig 3 årig som helst! Och min yngsta sov typ ingenting och bara skrek och inte fan blev jag bitter på andra som fick sova typ hela nätter..shit! Det finns folk till allt idag..

Svar: Ja jag förstår inte varför dom ska klaga på mig för att deras ungar inte sover.. :) Tack för din fina kommentar.
None None

2012-09-06 » 13:00:37 BLOGG: http://lillahannele.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0