These reeling emotions they just keep me alive.

Kommentarer
Monia - mamma till Tuvalie

jag var tvungen att ta reda på kön eftersom jag är ett kontrollfreak som måste planera och veta allt i förväg. jag hade aldrig klarat av att inte veta. Det blev så mycket enklare när jag visste att det var en flicka. Då kunde jag köpa rosa och planera utefter en tjej. visst att man kan köpa mycket neutralt om man väljer att inte ta reda på kön, men så fungerar inte jag. Jag måste veta! :P

2012-04-02 » 14:48:44 BLOGG: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
J

Håller med fullständigt, så sjukt fånigt när folk säger så. Speciellt om de själva efterfrågar informationen! Barnets kön säger ju verkligen ingenting om vem det är.

2012-04-02 » 15:03:36 BLOGG: http://welcometothedollhouse.blogg.se/
Carro

Man får ju sin överraskning på ultraljudet istället? Lika spännande då :p

2012-04-02 » 15:06:22 BLOGG: http://carroscaroline.blogg.se/
Angelica

Jag är själv nyfiken i en strut, alltid varit, därför jag blev journalist också antar jag (alltid ställt massor med frågor om allt eftersom jag är nyfiken och vill veta!!). Haha. Men när det kommer till just att ta reda på kön eller inte så skulle jag nog inte vilja veta i förväg. Fast så säger jag nu, när jag väl har en bebis i magen kanske jag tänker helt annorlunda. :P

2012-04-02 » 15:14:24 BLOGG: http://angelica1987.blogg.se/
Linnéa

Håller helt med dig Sara! Vi tog också reda på och jag ångrar det inte det minsta, snarare känns det bara mer verkligt. Fick typ en utskällning av en halvbekant när jag sa att vi skulle ta reda på könet, "så gjorde man minsann aldrig förr och det förstör ju överraskningen", men det sket man väl i och tog reda på ändå, haha ;) Förstår de som inte tar reda på också, men det man blir förbannad över är att folk inte kan respektera andras val.

2012-04-02 » 15:28:24
Alexandra

Vi tyckte inte att könet hade någon betydelse, därför kollade vi inte det innan heller. Fanns liksom ingen anledning för oss att veta det i förväg. För det får man ju i alla fall veta vid förlossningen sen. :)

2012-04-02 » 16:01:47
Tessan

Vi tog inte reda på könet på meja. Jag tyckte det var spännande att veta vad det skulle bli. Och sen alla spekulationer och "jag vet nog vad du har för mage" typer var roligast. En del sa att man måste bli bred över höfterna när man väntar tjej lr att man går upp jääääääätte mkt i vikt när man väntar tjej, lr att magen är hög, då väntar man kille. Så alla trodde ju att meja skulle bli en kille. Det trodde även jag tills jag drömde om att jag fick en tjej när jag var i v 29. Dt första jag typ frågade när bebis var ute var könet ;D haha... För jag ville såååå gärna köpa klänningar. Men det viktigaste är ju att bebisen är frisk och att allt går bra. Men jag ville inte veta för jag ville inte snöa in mig på bara rosa kläder eller att jag skulle få bara rosa kläder ;) hahaha...

2012-04-02 » 17:27:58 BLOGG: http://mittlivochalltomkring.blogg.se/
carolina -bakar bebis i magen & cookies i ugnen

Nä, och det är ju mitt andra barn och jag tycker allt är en överraskning nu med! Bara det när de såg på UL att han hade massa hår, då dog jag litegrann och började fantisera om hur han skulle se ut. När Lo kom ut var könet så oviktig, även fast vi visste - det man fokuserade på var ju HENNE, hur hon var, vem hon var lik osv.

Jag tycker det är skönt att veta könet =)

2012-04-02 » 17:53:08 BLOGG: http://acarolinas.blogg.se/
Erika

Jag måste säga att jag håller med dig. Det var jättemånga som tyckte vi "förstörde" det som var spännande, men jag är som du, alltför nyfiken för mitt eget bästa.

Men håller med du säger, att det är inte könet som gör det spännande. Man är ju excited på hur bebisen kommer se ut! Det var allt jag tänkte på.

När jag såg Bianca första gången var det första jag tänkte på "Hon är rena kopian av mig när jag föddes". Nu blir hon mer och mer lik sin pappa :)

2012-04-02 » 19:52:48 BLOGG: http://biancasmamma.blogspot.se/
Utanlikhet - inte som alla andra

Är det Gavin du citerat i rubriken? ;) :D

2012-04-02 » 20:39:09 BLOGG: http://utanlikhet.blogg.se/
Jennie

Jag håller med dig!! Anledningen till att ja dock inte vet kön på min bebis är för att den inte ville "visa upp sig" på Rul och jag sa tidigt i v.5-6 nån gång att om bebisen inte visar könet på Rul så väntar vi tills den föds, och så blev det alltså. Det jag känner kan vara en grej är att ja kan binda an till mitt barn, men för att det är mitt barn, inte flicka eller pojke. Det kan dock kännas lite jobbigt på ett sätt, i alla fall när det kommer till att föreställa sig hur det kommer bli, när man ska köpa kläder och allt sånt. Det blir inte samma sak som om man vet vad det blir. Nu spelar det ingen roll för mig men om jag ska vara helt ärlig så känns det ibland lite just jobbigt att inte veta tyvärr. MEN nu har ja snart väntat 29 hela veckor nog ska ja kunna vänta 11 till :) spänningen och överraskningen är ju något man har hela graviditeten och som når "klimax" under förlossningen..

2012-04-02 » 22:38:08 BLOGG: http://rosornasarv.blogg.se/
Sara

Vi har valt att inte kolla. Jag är nu i vecka 37 o är spänd av förväntan.

Men vi valde att inte kolla pga att det kostar pengar här men även för att de faktiskt KAN se fel..o det vore ju inte jätte kul :/

Men nu när jag gått så långt o vi har köpt det mesta ganska så könsneutralt så är jag glad på ett sett att jag hållt mig från att kolla könet. men alla gör precis som de vill :)

2012-04-03 » 09:57:15
Linda

jag har precis slutat med ppiller och hoppas på att bli gravid under de närmaste månaderna. Det känns som det finaste och viktigaste för oss nu eftersom vi väntat så länge när jag har pluggat i 4 år. Jag tror att vi också kommer att ta reda på vad det bli för kön och tänker lite som du att det är inte så stor grej för oss. Vi blir överlyckliga i vilket fall och så slipper man ju gå och fundera och det blir enklare att leta namn till bebisen.

2012-04-03 » 12:40:43 BLOGG: http://linda-thunstrom.blogg.se/
Therese

Precis!

Vi tog reda på könet första gången men när jag bar på vårat andra barn så tog vi inte reda på, bara för att då har vi gjort "både och". Spänningen och känslan är precis samma när man får upp sin nyfödda, varma bebis på bröstet vare sig man vet könet eller ej :)! Jag och min man upplevde att det var mest omgivningen som tyckte det var spännande och roligt att spekulera om vilket kön skulle bli.

2012-04-03 » 14:20:16 BLOGG: http://familjenstenberg.blogg.se/
Petra

Jag ser det lite som så att; om könet är så oviktigt, vilket du och många andra som tar reda på fostrets kön vid rul poängterar att det är, så varför tar man då reda på könet? Fostrets kön måste ju spela en viss roll, annars skulle man inte kolla efter just det? Även om det inte spelar någon större roll nu när ni fått reda på det, så lär tankarna ha gått annorlunda till just före och vid rul.

2012-04-04 » 10:39:30

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0