Regret is insight that comes a day too late

Kommentarer
Kia

Det kommer att ordna sig ska du se fast allt känns hopplöst nu, det är jättekul att du kommit in i våran familj. Kram

2011-07-24 » 22:17:07
Kim

Komvux? Så jävla svårt är det inte att skaffa sig en gymnasieutbildning. Jag har full förståelse för att man inte orkar plugga när man mår dåligt. Jag har själv mått skit och vet hur det är. Men jag har svårt för folk som gnäller över att de inte har någon utbildning när de mår bra igen. Eller som inte tar nödvändiga åtgärder för att KUNNA må bra (psykolog, kurator etc.).

2011-07-24 » 23:28:16
fia

men plugga upp då på komvux =)

2011-07-25 » 00:26:21
Dalberg

Vännen, håll ut! Det kommer, jag lovar. Den där Sara Linnéa finns kvar, hon behöver bara lite tid på sig att hitta ut igen.



Du är awesome, vad nån annan än säger<3

2011-07-25 » 07:09:32
Sara

Går det inte att "hoppa på" gymnasiet igen o gå klart därifrån du lämnade? Eller nej, kanske inte.. Äh jag vet inte?! Går det/får man??



Det ordnar nog sig på nåt vis!

2011-07-25 » 22:02:27 BLOGG: http://saragunmarie.blogspot.com
Andrea

Jag hoppade själv av gymnasiet av personliga skäl, mådde helt enkelt uselt under den perioden. Jag tog ett år att jobba, men sen började jag plugga på folkhögskola i två år för att fixa min gymnasiebehörighet! Under min tid på folkhögskolan insåg jag att jag ville bli veterinär, vilket innebar att jag behövde plugga in ännu fler kurser för att vara behörig till programmet. Jag pluggade två kurser på komvux och resten på ett basår i Uppsala, och nu är jag antagen till veterinärprogrammet i Tjeckien och ligger som andra reserv till programmet i Uppsala (får besked om jag kommit in om en vecka)!



Om du upplever av avsaknaden av gymnasiekompetensen hindrar dig, gör något åt det! You gotta get in front of the drivingwheel of your own life, som doctor Phil hade sagt! :P Men det stämmer så väl. Gör dina egna beslut, forma ditt eget öde och glöm inte att du alltid kan göra precis vad du vill om du bara ger dig fan på att klara det!!

2011-07-29 » 13:58:10

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0