Vem är jag?

Kommentarer
Renée

Jag går i samma tankar själv faktiskt.. Vart är ens plats i världen?

2009-06-16 » 22:23:27 BLOGG: http://reneesmedhult.blogg.se/
Carro

De flesta tänker nog att man är lat när man hoppat av skolan. Men jag känner en del som gjort det och som idag är högt ställda i samhället.

Plugga upp dina betyg, sen är du som vem som helst och kan komma in på utbildningarna.

2009-06-16 » 23:09:59 BLOGG: http://iamcarro.blogg.se/
elin

men gumman..DU är någon..herregud..du är mer någon än dom flesta..du är å klok o klyftig, känns dom det inte spelar någon roll vilket ämne det skulle handla om..det känns som du kan säga något vettigt om allt. tro aldrig att du inte är någon.

bara att du kan öppna dig o dela med dig om delar av dina känslor gör dig starkare o modigare än dom flesta..med eller utan gymnasiebetyg.



känns som jag inte får ur mig det jag vill..pratar bättre än jag skriver..låter inte alltid rätt på "papper". hoppas du försår att det jag menar är att DU ÄR RIKTIGT BRA SARA ;)



2009-06-16 » 23:20:29 BLOGG: http://jelinne.blogg.se/
Moa

Hej igen :)

Jag kommenterade din blogg tidigare idag :) Har börjat läsa den regelbundet nu, bara så du vet ;)

Jag tycker din header är sjukt cool! Har du suttit själv med den och pillat ihop alla bilder? Mycket jobb.. Men den är väldigt fin!

Kram kram

2009-06-16 » 23:56:16 BLOGG: http://moazickerman.blogg.se/
Mamsen!

Du ÄR intelligent,ödmjuk o en underbar människa. Du har verkligen "vuxit" av allt elände jag orsakat dig. Detta gnager i mig varje dag ska du veta. Vill inget hellre än att du ska må bra.



Älskar dig!

2009-06-17 » 00:28:06
Frida

Jag förstår lite hur du tänker. Men jag förstår lite också av vad andra tänker. Med tanke på att det idag krävs en utbildning om man inte vill jobba inom äldrevården eller McDonalds idag (inget fel på det heller, de behövs ju också här i samhället).



Allting hänger ju på vad man vill och inte vill. Jag kan tänka mig att det finns vissa som ser dig som svag - just för att du inte orkade/klarade av att fullfölja gymnasiet. Och det är väl också en viss sanning i det? Inte all naturligtvis. Jag menar inte att du är svag - men hade det inte varit snäppet starkare om du klarat av det du gått igneom OCH gymnasiet?



2004, samma år som jag började gymnasiet slogs min värld i spillror. Om och om igen. Jag har inte haft det lätt. Pluggande, vara social, gå igenom domstolsförhandlingar, vänner som dött.. samtidigt som man varje natt gråter sig till sömns. MEN jag klarade det och jag tog studenten med bättre betyg än jag förväntat mig.



Du är inte svag. Du är stark. Jag har ingen aning om vad osm hänt dig. Men jag vet att du inte är svag iaf. Och jag vet att du är någon - oavsett utbildning eller ej. :)

2009-06-17 » 00:31:37 BLOGG: http://uusitalos.blogg.se/
Becca

Jättebra skrivet! Förstår hur du känner, jag gick estet i 3 år för att jag gillade att rita men gick därifrån mer självkritisk än aldrig förr och utan betyg.Trots det så har jag haft konstant jobb sen jag var 14 + att jag sen jag slutade skolan enbart varit arbetslös 1 (EN) dag.Jag bor med min sambo i en stor och fin lägenhet och trivs ganska så bra med tillvaron.Det tycker iaf jag bevisar att man kan lyckas fast man inte har nån utbildning!Sköt om dig!

2009-06-17 » 08:39:27 BLOGG: http://reberecca.blogg.se/
Anonym

Bra skrivet! Samhället ser ner på de som lämnar den trygga skolan istället för att se upp på de som försöker jobba sig upp och kämpa för det de har missat.



Tips på bra back-comments? Läs inlägget "Hey sexy! Dina byxor matchar mitt lakan" och hjälp oss alla.

(Btw jag hatar sån här "smyg"-reklam men det kan inte hjälpas :D)

2009-06-17 » 11:11:22 BLOGG: http://sommarblogggen.blogg.se/
Anonym

Kan inte du berätta vad du använder för smink?

2009-06-17 » 11:35:11
Emelie

usch, det hande mig idag ocksa, blev jatte irriterad!

2009-06-17 » 16:36:39 BLOGG: http://emeliesvendsen.blogg.se/
Syster

jag tycker verkligen du ska satsa på att arbeta med barn som har det svårt.. du kommer bli en utmärkt rådgivare!!!

2009-06-17 » 19:00:20 BLOGG: http://fullkornsfia.blogg.se/
Korv-Åke

Men tjänst är ledig i sommar. Sugen?

2009-06-17 » 21:51:23
Nora

Hej Sara, tycker att det du skriver är så himla bra! Du vet hur du ska förmedla ut dina känslor och tankar när du skriver det, jag känner igen mig mycket i dig! Jag tycker att du verkar vara en superfin person och med ett starkt psyke!!! Du verkar vara så himla genuin, med skinn på näsan och båda fötterna på jorden, fler borde ta efter dig! Jag önskar dig ALL lycka i livet och kom ihåg att alla har potentialen att uppnå sina livsdrömmar. Man måste bara vilja det tillräckligt mycket!

2009-06-18 » 20:03:11
Miiqa

Sånt här gillar jag =)



Skulle du kunna tänka dig att jobba på ett behandlingshem för unga som har olika former av problem? Jag har tänkt att starta ett om några år, och då tänker jag prioritera egen erfarenhet framför utbildning.

2009-07-16 » 13:27:30 BLOGG: http://flischyflaschoo.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0